Wymiana klocków i tarcz hamulcowych przód | Renault Clio, DIY zrób to sam
Siema ! Ile można siedzieć w domu, trzeba czasem wyjść… do garażu 🙂 Pokaże wam jak w samemu wymienić komplet(tarcze, …
Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.
W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.
Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa
Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.
Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?
Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.
Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.
Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.
Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.
Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.
Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa
Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.
Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.
Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.
A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.
Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.
Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.
Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.
Bez czyszczenia piasty? Słabo. Bez zmierzenia bicia bocznego? Słabo. Wciskanie tłoczka bez odkręcenia odpowietrznika i spuszczenia syfu z zacisku? Słabo. Ja bym się nie odważył tym jeździć.
Zalozyl tarcze z modelu po 2015 .Stare sa inne sa 2 rodzaje tarcz i 3 rodzaje klockow poprostu renault
haha bardzo praktyczny i przy okazji humorystyczny film. Takie materiały to można oglądać cały czas!
Świetny odcinek! 😀
Wiesz co……..
Fajny filmik.
Wisienką na torcie było by odmalowanie jarzma i zacisku.
Wszystko ok, ale zapomniales dodac ze po montazu i cofaniu tloka, trzeba uruchomic silnik i nacisnac pedal hamulca, aby tlok ustawil sie tak by moc hamowac. Nie zrobiebie tego tylko wyruszenie od razu w droge skutkuje prxy nacisnieciu pedalu hamulca brakiem hamowania. Trzeba txw. Podpompowac tlok. Ps. Zadziwiajaco lekko zesxly Ci tarcze 😉
Facet ty chyba wampirem jestes, idz do dentysty.
Wycisnac tloka to mozna sciskiem stolarskim,po co to badziewie kupowac.
Dobra lekcja ale pytranie, czy w wymianie samych klocków w hamulcach 4 tłoczkowych wygląda podobnie, czy są jakieś dodatkowe specjalne "triki"
Do czego służy drut na klocku hamulcowym?
Cześć, jaki klucz potrzeba do odkręcenia jarzma ?
Trzeba pamiętać, że jak nie zajrzysz do zacisku, nie wyciągniesz tłoczka i nie sprawdzisz czy nie ma wżerów, to cała oszczędność i zakup nowych części (tarcza, klocki, prowadniki) pójdzie w krótkim czasie na śmietnik. W prawie każdym warsztacie wybijają klocki a zacisku już nie sprawdzą. Najmniejsze wżery na tłoczku, czy krzywizna na prowadnikach powoduje, że tłok się nie cofa i klocki heblują po tarczy, temperatura rośnie i efekt się pogłębia. Często wzrost jest tak duży temperatury, że tarcze po wjechaniu w kałuże się krzywią, a łożysko w piaście wytopi smar i kolejne koszty dochodzą. Niektórzy wyjmują tłoczki i szlifują/polerują je papierem, jest to półśrodek, bo i tak skorodują. Na koniec wypychamy płyn hamulcowy przez odpowietrzacz, co najmniej 100-250mnl, tak by wymienić płyn częściowo lub w całości od zbiorniczka przez pompę abs do zacisku włącznie, co przy 4 kołach da nam litr płynu. To uchroni nas przed korozją układu hamulcowego od wewnątrz i przedłuży eksploatację w czasie. Tez robię układ hamulcowy sam, bo po wyjechaniu z warsztatu za każdym razem hamulce mi zapiekały się po 1-2 latach i słyszałem pitolenie "fachowców", że ten model tak ma. Teraz co 2 lata zaglądam, sprawdzam, czyszczę, jeśli coś jest do wymiany to to robię, obowiązkowo parami i jest jak w fabryce:) Pozdrawiam
Zawsze podczas wymiany klocków sprawdzamy stan tłoczka nawet gdy jest ok to smarujemy smarem do tłoczków.
🥺 Czyścimy zabezpieczamy piastę w miejscu styku z tarczą. Tak się nie robi…
film o niczym, mechanik ma klucz dynamometryczny w ręce a ktoś , kto sporadycznie zajmuje się drobnymi naprawami potrzebuje konkretnej porady. brakuje mi tu momentów dokręcania kół , jarzma , zacisku. porada żadna a zostało kilka błędów . siadaj 2plus
Przy wciskaniu tłoka płyn z zacisku, gdzie jest najbardziej zużyty, powinien zostać usunięty przez zaworek odpowietrzania ponieważ cofa się do modułu ABS który jest delikatny. Przy skrajnych przypadkach zanieczyszczony płyn może zablokować tłoczki ABS czego nie można z reguły naprawić i potrzeba nowy moduł.
To chyba teściowej tak robi he he
Filmik ok.moje zastrzeżenia to kwestia sprawdzenia bicia tarczy hamulcowej to raz a po drugie cofając tłok hamulcowy byłoby wskazane usunięcie płynu hamulcowego poprzez odkręcenie odpowietrznika i uzupełnienie ubytku płynu w zbiorniczku hamulcowym.
Wszystko świetnie pokazane, jedynie muszę się przyczepić do jednego. Gdy cofamy tłoczek, należy odkręcić odpowietrznik, by stary płyn z brudem od tłoczka nie poszedł w układ hamulcowy i do pompy ABS
spoko film dzis poderzałem i wymieniłem w zyciu moze wymieniałem 10 razy…… nigdy nie odtłuszczałem dotra sie po 3vdniach……
wymieniałem pierwsze w fiat 125 p kończas na mercedesie e klasa a dzis dacia duster tylko zrobiłem sobie przyrzad….
liudzie sie czepiaja a u mechanika nikt nie widzi co robią….. 300 zł zaoszczedziłem….
ta płaska to 16 ?
Film dla laika super naprawdę ale radzę sobie jeszcze przejrzec na kanale Chrisa albo mk4 🙂 ponieważ zabrakło kilku istotnych rzeczy przy wymianie. Pozdroo
Oglądać od 2:15, wcześniej gość opowiada głupoty
Dlaczego nie sprawdziłeś ewentualnego bicia tarczy hamulcowej??
A czyszczenie piasty
Pierwsze widzę żeby koło na podniesionym aucie luzować 🤨. A ten tłok to nie powinno się serwisować? nie wspominając o płynie hamulcowym 🤔
Nie pokazane, jak była przygotowana piasta pod tarczę