Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

Wymiana klocków hamulcowych krok po kroku Peugeot 206

Wymiana klocków hamulcowych Peugeot 206 krok po kroku.

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

13 thoughts on “Wymiana klocków hamulcowych krok po kroku Peugeot 206

  1. W tym filmiku brakuje konsekwencji, która w przypadku układu hamulcowego, jest podstawą.Jeśli pokazujesz jak wyczyścić jarzmo, wyczyścić tłoczek , dlaczego opuszczasz elementy, najczęściej zapiekające się w układzie, czyli prowadnice? Czy wyjęcie prowadnic i powtórne nasmarowanie ich to problem? Każdy kto pracuje w mechanice wie, że prowadnice stoją 3 x częściej niż tłoczki dlatego ich konserwacja jest podstawą, niezależnie od tego czy w momencie wymiany klocków pracują, tłoczek tez pracował, a jednak został nasmarowany. Czyszczenie tłoczka zmywaczem też nie jest najlepszym pomysłem, większość zmywaczy opiera się na ksylenie, a gumy go nie lubią, najlepszym "zmywaczem" jest … płyn hamulcowy, który na pewno tym gumom nie zaszkodzi, wyczyści i przesmaruje. I jeszcze jedna uwaga, nie wciska się tłoka przyrządem do wkręcania tłoczków, niektóre tłoczki wchodzą głębiej od rantu osłonki, przez obrót ją porozrywa, jeśli już nie ma innego przyrządu, trzeba między przyrząd a tłoczek wsunąć stary klocek hamulcowy, wciśnie tak samo i nic nie uszkodzi.

  2. Super poradnik, naprawdę mi pomógł dziś w wymianie klocków hamulcowych w Peugeocie 206. Polishmen wspaniały odcinek bardzo dużo pomógł mi w wymianie, ponieważ robiłem to pierwszy raz sam chciałem zaoszczędzić trochę pieniędzy na mechaników którzy wcale lepiejby mi tego nie zrobili. Naprawdę cieszę się z wymiany klocków hamulcowych samochód teraz ma naprawdę dobre i mocne hamulce mogę ocenić, ze będzie się nim jeździło bezpieczniej.😉

  3. Bardzo dokładnie tłumaczysz to co robisz i bardzo dobrze, przydatne dla amatorów co nie mają pojęcia o mechanice. Gdybyś mógł i miał czas to nagrywaj i wrzucaj więcej filmów z naprawami peugeota 206. Może jakiś filmik o tylnych hamulcach albo jak wymienić olej od wspomagania kierownicy w tym aucie ?

  4. Mam takie pytanie może będziesz wiedział. Mam peugeota 206 z silnikiem 1.1 z 2005 rok produkcji. Chciałem wymienić sobie amortyzatory przód bo stare siadły na SPORTOWE, to samo myślałem o tyle. Teoretycznie aukcja allegro pisze, że pasują do mojego modelu ale w internecie na jednej ze stron wyczytałem, że raczej nie stosować sportowych amortyzatorów jeżeli samochód nie jest w wersji sportowej. Teraz zgłupiałem bo nie wiem co robić, z jednej strony chciałbym założyć coś dobrego a z drugiej strony mogą nie pasować. Czy jest taka możliwość ? Co o tym sądzisz ? Podaje numer aukcji allegro 8629176898  wpisz w wyszukiwarkę allegro i daj enter . Czy sens jest przepłacać. Może znasz dobrego producenta którego możesz polecić ?

  5. Do uwagi o nie sprawdzeniu prowadnic zacisku (wyczyszczeniu i nasmarowaniu) to wciskanie tłoczkiem zabrudzonego płynu hamulcowego z powrotem do układu, zamiast zdjąć wężyķ i wypchnąć go na zewnątrz. Dobrze byłoby kompleksowo temat pokazać zawstydzając niektórych mechaników którzy idą na skróty w naprawach a na około po pieniądze.

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas