Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych OPEL



Jak samemu wymienić klocki oraz tarcze hamulcowe w domowych warunkach. Opel astra, Corsa, Vectra, Omega, Kadet. Dziękuję za obejrzenie filmu! Nie zapomnij zasubskrybować mojego kanału.

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych,

Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych,

19 thoughts on “Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych OPEL

  1. Nie wiem czy to sprawa wersji , ale u mnie śruby mocujące zaciski (astra clasic 1,4 60KM) mają łby na klucz inbus sześciokąt 7mm , a tu pan używa torxa…Może są różne wersje.
    Ale warto zajrzeć wcześniej – przyda się lusterko …

  2. Poradnik jak nie należy tego robić.
    Po pierwsze – przed ponownym montażem trzeba dokładnie oczyścić jarzma – szczególnie miejsca gdzie wąsy klocków mają "pływać"
    W większości przypadków te wąsy należy dopasować – podpiłować – po to by klocek nie blokował się w jarzmach.
    Po drugie – w miejsca styku klocków z jarzmem aplikuje się specjalny smar antyzatarciowy odporny na wymywanie i wysoką temperaturę.
    Po trzecie – pod klocki aplikuje się (również) specjalny smar, który zapobiega (tłumi) wibrację a co za tym idzie tzw "piszczenie" klocków
    Po czwarte między oczyszczona piastę a tarczę stosuje się smar aluminiowy antyzatarciowy
    Po piąte – śrubę zabezpieczającą tarczę (mała śrubka) smaruje (uszczelnia) się klejem do gwintów by nie wdała się tam korozja.
    Po szóste i najważniejsze – JARZMA ZAWSZE PRZYKRĘCAMY NA KLEJ DO GWINTÓW – najlepiej kluczem dynamometrycznym – od tego zależy życie kierowcy i pasażerów – zbyt mocne dokręcenie śrub spowoduje ich zerwanie i katastrofę na drodze – dlatego owe śruby przed odkręceniem zabezpieczamy klejem a nie zbyt mocnym dokręceniem.

  3. Jest dokładnie , tak jak wyliczasz punkt po punkcie – tak się powinno robić , to jest wtedy zrobione porządnie , a klocki nie przycierają o tarcze i na dłuższy czas całość – zacisk , jarzmo i klocki są zakonserwowane . Taka praca jak pokazano na filmiku , spowoduje szybkie problemy z hamulcami , tak robią prawie wszystkie warsztaty , niestety .

  4. Zacisk podnosi się do góry, klocki zakłada na prowadniki (blaszki) i zacisk się opuszcza. Blaszki nowe ok 40 zł na jedną oś też nie wydatek a pięknie się po nich klocki ślizgają.

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas