Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

Wymiana klocków hamulcowych w Warszawie

Na dłuższą metę nie warto czekać z wymianą, aż wszystkie elementy układu hamulcowego całkowicie się zużyją. Oprócz filtrów oleju i powietrza, klocki i tarcze hamulcowe należą do najczęściej wymienianych części samochodowych. Jednak producenci nie uwzględniają planowanych okresów wymiany hamulców; zamiast tego nowe komponenty są instalowane tylko wtedy, gdy stare się zużyją.

Regularna konserwacja zwiększa prawdopodobieństwo, że mechanik zaleci wymianę części ciernych hamulca, zanim całkowicie się zużyją. Nie powinieneś automatycznie zakładać, że próbuje nakłonić cię do marnowania pieniędzy na bzdury. W większości przypadków jest odwrotnie: jeśli samochód jest serwisowany tylko raz na 20 000 mil, a właściciel martwi się, że hamulce nie wytrzymają, wymiana ich wcześniej niż później jest wygodą, więc właściciel nie musi robić dodatkowych wycieczek do sklepu. Jednak ostatecznie decyzja musi należeć do niego. Kogo zatrudniamy do wykonania usługi?

Chociaż są wyjątki, wymiana zużytych elementów hamulców w większości pojazdów jest prostym procesem. Jest o wiele więcej do zrobienia niż tylko instalacja nowych komponentów, dlatego tak ważne jest, aby technik faktycznie wykonywał swoją pracę. Obejmuje to takie rzeczy, jak upewnienie się, że wszystko jest czyste i włączone przed rozpoczęciem. Czy tarcze mogą pełnić rolę klocków?

Jeśli tarcze mają odpowiednią grubość, są proste, gładkie i wolne od korozji, nowe klocki hamulcowe mogą być używane do używanych tarcz. Należy jednak pamiętać, że np. klocki jednego producenta nie mogły dobrze współpracować z tarczami innej firmy (np. piszczą, za szybko się zużywają), dlatego najbezpieczniej jest używać kompletu części jednej marki . Alternatywnie, jeśli tarcze wymagają wymiany, nie wolno pozostawiać starych klocków, nawet jeśli nie są zużyte.

Czy powinienem używać oryginalnych lub nieoryginalnych komponentów?

Klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy tarcz i klocków do jednego modelu, nawet w oficjalnych centrach serwisowych. Komponenty od producentów wytwarzających części do pierwszego montażu, ale sprzedawane pod własną marką, a nie marką producenta samochodów, zazwyczaj zapewniają najlepszą równowagę między jakością a ceną.

O czym pamiętać przy wymianie tarcz i klocków hamulcowych?

Rozsądnie jest oczekiwać, że samochód, który może osiągnąć 100 km/h w około 10 sekund, będzie w stanie zatrzymać się w nieco ponad 3 sekundy, jeśli zajdzie taka potrzeba. Jak pokazuje ta prosta ilustracja, hamowanie jest bardziej wymagającą funkcją niż funkcja silnika. Podczas hamowania duża część energii kinetycznej pojazdu jest przekształcana w energię cieplną, ponieważ technicznie rzecz biorąc, tak działają hamulce. Ale żeby tak było, muszą być technicznie sprawne. Dlatego powinniśmy zlecać ich konserwację wyłącznie certyfikowanym warsztatom; nasze życie dosłownie wisi na włosku od umiejętności mechanika. Bardzo ważne jest, aby używać komponentów o odpowiednich specyfikacjach i przeprowadzać wszystkie naprawy zgodnie z procedurami zalecanymi przez producenta oraz specyfikacjami i technologiami producenta oryginalnego wyposażenia pojazdu (OEM). Przed zamontowaniem nowych elementów ciernych mechanik musi najpierw upewnić się, że zacisk hamulca i piasta koła są czyste i wolne od rdzy. Wystarczy brud na powierzchni styku tarczy z piastą, aby nowe hamulce zaczęły hałasować i wibrować po przejechaniu niewielkiej odległości. Mechanik powinien wziąć pojazd na przejażdżkę i odpowiednio zahamować przed przekazaniem go właścicielowi.

Ciągle dobierajcie się w pary

Wymiana klocków w wielu nowoczesnych pojazdach może wymagać komputera diagnostycznego lub interfejsu serwisowego hamulców, jak ma to miejsce w przypadku wersji „elektrycznie ręcznych”. Wymieniając tarcze lub klocki, rób to parami, ponieważ elementy na każdym kole osi muszą mieć takie same parametry. Aby nowe hamulce osiągnęły swoją maksymalną skuteczność, potrzeba kilkuset kilometrów jazdy. Składa się wyłącznie ze sprawdzonych komponentów

Jeśli chodzi o siłę hamowania, opłaca się korzystać z markowych komponentów.

Oddając samochód do serwisu, warto o tym wiedzieć

Określ, które komponenty zostaną skonfigurowane. Możliwe, że niska cena usługi wynika z korzystania z najtańszych alternatyw, które nie wytrzymają czasu ani nie przyniosą pożądanych rezultatów. nadużywanie; zbyt szybko się wyczerpać. Mechanik powinien o tym pamiętać.

Samodzielna wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Nie próbuj oszczędzać pieniędzy, wykorzystując ponownie stare części; na przykład wibracje lub hałas mogą wynikać z niezastosowania nowych zawleczek, prowadnic lub sprężyn w zespole.

Zadzwoń do nas