Do wkładania półosi mogę doradzić że najlepiej stosować długą lagę wkładaną w otwór na śrubę w półosi, mamy dużą siłę dzięki długości ramienia którym operujemy i samo wkładanie trwa chwilę bez żadnego wysiłku.
Jako że wykorzystujecie narzędzia dość ekstremalnie pytanie mam w odniesieniu do tego Milwuakee ale klucza kątowego udarowego. Słyszałem bowiem że rozczarowuje (jako jeden z nielicznych tej firmy) nie trzymając obiecywanego momentu vide 300Nm. Prawda to czy nie? Posiadam już zarówno tego High torque tyle że na 1/2 jak również tego małego kozaka m12 Stubby i nie wiem czy brać ten kątowy czy sobie darować. Aha no i dotyczy osobówek. PANdemia i trochę z kasą wolałbym ostrożniej się obchodzić stąd w ogóle tytułowe zapytanie. Pozdro
Gościu nie tłumacz się pajacą bo zawsze wymyślą coś nowego. Waga ciężka a praca wzorowa, aż chce się oglądać. Chodzi o naprawę a nie o światełka na drodze. Szkoda ryja strzępić na hejterów.
Bardzo się przyjemnie ogląda, jedynie z racji dawnego zawodu, zastanawiam się, czy aby na pewno dobry pomysł było montowanie sprężyny stożkowej w tym siłowniku?
Stożkowe montuje się w hamulcach bębnowych. Przy hamulcach tarczowych, stosuje się raczej sprężyny baryłkowe, które łatwo nie uszkodzą gumowego mieszka, który chroni precyzyjne elementy hamulca przed wniknięciem wilgoci i korozją.
Każda firma od siłowników co innego, ja akurat robiłem w konkurencji, ryzyko stosowanie złej sprężyny powrotnej jest takie: uszkodzenie mieszka, a tym samym całego zacisku oraz potencjalne zredukowanie siły awaryjnego hamowania (stożkowa ma wyższą wysokość blokowania) W teorii też nie powinno się wymieniać sprężyn wedle uznania, my mieliśmy 5 różnych sprężyn o rożnych charakterystykach do hamulców tarczowych, nie bez powodu.
To tyle, generalnie ciekawi mnie kanał, a że trafiło na coś co czym się kiedyś zajmowałem, to się wypowiedziałem 😛
P. S. I racja, z tymi siłownikami nie ma żartów, sprężyny zamontowane w środku mają nawet 1t nacisku, czapkę może zdjąć z głową. W Niemczech kiedyś w dziale reklamacji wezwali saperów, poważnie, obudowy przyszły uszkodzone i bali się, że to j…nie.
Dzieki za pokazanie Waszej roboty. to jest ciekawe z punktu construkcyjnego czy mechanicznego. Ja tez sie kiedys w to bawilem przy autobusach 25 lat temu, a skonczylem reperujac spalinowe lokomatywy.moje kolka byly troche wieksze i ze silnikami elektrycznymi wazyly 7 ton.Pozdrawiam kolegow po fachu jak sie kiedys mowilo. Z drugiej polkuli, z Kolorado usa. .
robota jest piękna wiadomo mysle tu o pokazaniu nam tego ale ktoś szuka i szuka np nie wiem w irlandii to ja tarcze wymieniałem jak było pękniecie tam chyba więcej jak 3 cm klocki jak sie nie dało włożyć to szlifowaliśmy do okładziny a jak mam się już do czegoś przyczepić ale tak fest to koła jak zakręca to przeciwległa nakrętka xd tzw
ilość wiedzy i doświadczenia są porażające… i wszystko zaprezentowane nienagannym językiem, spokojnym tonem i tą specyficzną pewnością wykonywanych działań… to jest szok… jestem wykształconym humanistą i jednocześnie ubolewam, że jestem takim tępakiem. te filmy są wspaniałe.
Przypomniałem sobie moją przygodę z przed 30 lat. Po naprawie hamulca w Starze zakładałem bęben hamulcowy. Trzymałem go za ranty i asekurowałem kolanem. Początkowo były opory wreszcie wskoczył na swoje miejsce jednocześnie dociskając moje palce obydwu rąk do tarczy kotwicznej. W tej pozycji zablokował się na piaście i tak spędziłem jakieś 30 minut nim pojawił się pierwszy kolega który przy użyciu breszki mnie uwolnił :-).Choć robiłem to nie raz, tego tę naprawę pamiętam do dziś.
Ja w swojej pracy (inna ale też techniczna branża) wiem doskonale gdzie każda zawleczka czy oring itp. ma być. U Was jeszcze te kilogramy – szacunek za dokładność i dbałość o szczegóły. Pozdrawiam.
ja pier jacy ci ludzie komentujace sa pojeb ale mnie tez to nie dziwi ze czesc polakow widzi czarne gdzie kolor jest wyraznie bialy lapa w gore chlopaki kawal dobrej roboty pozdro
7:30 czesc. Pytanie mam. Procenty na wyświetlaczu to jest wskaźnik "zużycia" czy "ile zostało" klocków? Pytam bo mamy na firmie autobusy lions city. I tam jest wskaźnik ile jest zużyte, tzn 30 procent oznacza że zużyło się 30 itd ..
Szkoda tylko że twój kolega odwala najgorsza robotę
Do wkładania półosi mogę doradzić że najlepiej stosować długą lagę wkładaną w otwór na śrubę w półosi, mamy dużą siłę dzięki długości ramienia którym operujemy i samo wkładanie trwa chwilę bez żadnego wysiłku.
Masz talent do mechaniki i kręcenia vloga. Jesteś w tym naturalny i autentyczny. Nie to co Ci wszyscy wylansowani motodziennikarze. Daleko zajdziesz!
Pelen szacunek za prace !!!! Pozdrawiam
Jako że wykorzystujecie narzędzia dość ekstremalnie pytanie mam w odniesieniu do tego Milwuakee ale klucza kątowego udarowego. Słyszałem bowiem że rozczarowuje (jako jeden z nielicznych tej firmy) nie trzymając obiecywanego momentu vide 300Nm. Prawda to czy nie? Posiadam już zarówno tego High torque tyle że na 1/2 jak również tego małego kozaka m12 Stubby i nie wiem czy brać ten kątowy czy sobie darować. Aha no i dotyczy osobówek. PANdemia i trochę z kasą wolałbym ostrożniej się obchodzić stąd w ogóle tytułowe zapytanie. Pozdro
ładny new holland ten motyl mu nie pasuje
Goście……. Dobra robota 🙂
Bardzo fajnie Panie Kolego.Miło się ogląda solidną pracę.Senior Kierowca od 1976 do 2017 roku.Pozdrawiam Marek Piaseczno pod Warszawą.
Robota super, widać można chociaż próbować ograniczać koszty👏👏👏
Gościu nie tłumacz się pajacą bo zawsze wymyślą coś nowego. Waga ciężka a praca wzorowa, aż chce się oglądać. Chodzi o naprawę a nie o światełka na drodze. Szkoda ryja strzępić na hejterów.
Bardzo się przyjemnie ogląda, jedynie z racji dawnego zawodu, zastanawiam się, czy aby na pewno dobry pomysł było montowanie sprężyny stożkowej w tym siłowniku?
Stożkowe montuje się w hamulcach bębnowych. Przy hamulcach tarczowych, stosuje się raczej sprężyny baryłkowe, które łatwo nie uszkodzą gumowego mieszka, który chroni precyzyjne elementy hamulca przed wniknięciem wilgoci i korozją.
Każda firma od siłowników co innego, ja akurat robiłem w konkurencji, ryzyko stosowanie złej sprężyny powrotnej jest takie: uszkodzenie mieszka, a tym samym całego zacisku oraz potencjalne zredukowanie siły awaryjnego hamowania (stożkowa ma wyższą wysokość blokowania) W teorii też nie powinno się wymieniać sprężyn wedle uznania, my mieliśmy 5 różnych sprężyn o rożnych charakterystykach do hamulców tarczowych, nie bez powodu.
To tyle, generalnie ciekawi mnie kanał, a że trafiło na coś co czym się kiedyś zajmowałem, to się wypowiedziałem 😛
P. S. I racja, z tymi siłownikami nie ma żartów, sprężyny zamontowane w środku mają nawet 1t nacisku, czapkę może zdjąć z głową. W Niemczech kiedyś w dziale reklamacji wezwali saperów, poważnie, obudowy przyszły uszkodzone i bali się, że to j…nie.
Dlaczego niema więcej filmików?
Ciekawi mnie kto daje łapki w dół
Pamiętam jak kiedyś rozkręciłem taki siłownik bez wykrecenia śruby z tyłu,oj bolało
Szacun
Dzieki za pokazanie Waszej roboty. to jest ciekawe z punktu construkcyjnego czy mechanicznego. Ja tez sie kiedys w to bawilem przy autobusach 25 lat temu, a skonczylem reperujac spalinowe lokomatywy.moje kolka byly troche wieksze i ze silnikami elektrycznymi wazyly 7 ton.Pozdrawiam kolegow po fachu jak sie kiedys mowilo. Z drugiej polkuli, z Kolorado usa.
.
Bardzo ciekawy materiał
Skąd on wie ile % hamulce zostało. W zacisku jest potencjometr ?
Ten czerwony plastik to z marketowych zaworków do umywalek . Polska zaradność.
23:30 polecam sobie zapiąć vise gripsy na górze półośki bedą robić jako dzwignia trochę łatwiej i mniejsza szansa na rozbite paluchy
Chopie ta czerwona czapka to już znak rozpoznawczy. Całą robota Opowiedziana z sensem i w sposób zrozumiały dla każdego. Pozdro!
jestes dobrym mechanikiem coz wiecej powiedziec pozdrawiam
super się ogląda .Pozdrawiam
robota jest piękna wiadomo mysle tu o pokazaniu nam tego ale ktoś szuka i szuka np nie wiem w irlandii to ja tarcze wymieniałem jak było pękniecie tam chyba więcej jak 3 cm klocki jak sie nie dało włożyć to szlifowaliśmy do okładziny a jak mam się już do czegoś przyczepić ale tak fest to koła jak zakręca to przeciwległa nakrętka xd tzw
ilość wiedzy i doświadczenia są porażające… i wszystko zaprezentowane nienagannym językiem, spokojnym tonem i tą specyficzną pewnością wykonywanych działań… to jest szok… jestem wykształconym humanistą i jednocześnie ubolewam, że jestem takim tępakiem. te filmy są wspaniałe.
Piękna robota. Nagraj kiedyś film o szarówce jak świeca wszystkie belki świetlne 😉
pomyslowy Dobromir, ''wyceluj dobrze to samo wejdzie" najwazniejsza ze robota skonczona i wszystko gra…pozdrowionka…
Przypomniałem sobie moją przygodę z przed 30 lat. Po naprawie hamulca w Starze zakładałem bęben hamulcowy. Trzymałem go za ranty i asekurowałem kolanem. Początkowo były opory wreszcie wskoczył na swoje miejsce jednocześnie dociskając moje palce obydwu rąk do tarczy kotwicznej. W tej pozycji zablokował się na piaście i tak spędziłem jakieś 30 minut nim pojawił się pierwszy kolega który przy użyciu breszki mnie uwolnił :-).Choć robiłem to nie raz, tego tę naprawę pamiętam do dziś.
Ja w swojej pracy (inna ale też techniczna branża) wiem doskonale gdzie każda zawleczka czy oring itp. ma być. U Was jeszcze te kilogramy – szacunek za dokładność i dbałość o szczegóły. Pozdrawiam.
Pojazd nie jest uwalony olejem tylko ma porządna konserwacje Tak żartem. Pozdrawiam
Fajne podejście do zawodu
Morning my friends
Ja oglądałem poprzedni Film i widziałem lampy więc nie rozumiem dlaczego ludziska piszą że ich nie ma 😔 pozdrawiam
ja pier jacy ci ludzie komentujace sa pojeb ale mnie tez to nie dziwi ze czesc polakow widzi czarne gdzie kolor jest wyraznie bialy lapa w gore chlopaki kawal dobrej roboty pozdro
Super odcinek
dobra robota
Pierscien abs musi być rowno z piasta nabity czy do oporu? Podpowie ktoś?
Jakiego silikonu używasz?
7:30 czesc. Pytanie mam. Procenty na wyświetlaczu to jest wskaźnik "zużycia" czy "ile zostało" klocków? Pytam bo mamy na firmie autobusy lions city. I tam jest wskaźnik ile jest zużyte, tzn 30 procent oznacza że zużyło się 30 itd ..
Хороший механик
Hamulców, a nie hamulcy. Ważne, że wiadomo o co chodzi. A tak przy okazji, to też lubię taką robotę z naprawami. Pozdrawiam i z fartem.
hej witam pokaż kiedyś jak nasadzasz piastę z tarczą na czop :)To na pewno będzie ciekawy moment.
Mam małą prośbę. Proszę film z wymiany w Iveco Stralis, zbliża się dzień wymiany u mnie 😀 Mana ogarnąłem tydzień temu 😉 Mega pomocne filmy !
MAN to największa padaka jeśli chodzi o ciężarówki począwszy od jakości plastików we wnętrzu do mechanicznych podzespołów
siemka elo