Audi A4/A5/Q5 B8 – Wymiana tarcz i klocków przód/Replacing the discs and pads front /DIY
Kontakt do mnie – kryhawrc@wp.pl Zapraszam do grupy – https://www.facebook.com/groups/333055013907748/ Instagram …
Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.
W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.
Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa
Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.
Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?
Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.
Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.
Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.
Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.
Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.
Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa
Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.
Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.
Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.
A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.
Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.
Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.
Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.
100 lat jeszcze bym jezdził na tych tarczach i klockach
Tych prowadnic gumowych nie wolno smarować!!! Mają być czyste!
Ja mam tarcze nawiercane zimmermann i ate ceramic klocki i bicie jak chu. Nowy zestaw a bije że dramat i nie wiem co to. Zawieszenie zrobione
A co myslicie o brembo tarczach i klockach?
A czy tłoczki z tylu trzeba cofać komputerowo ( tak słyszałem) i czy te klocki mocno pylą ?
Żeby jeszcze bardziej fachowo zrobić to to przy wciskaniu tłoczka powinno się odkręcić odpowietrznik aby brudny płyn poszedł przed odpowietrznik a nie w układ ale mało kto tak robi.
Film spoko, ja 3 miesiące temu wymieniłem tez zimmermann przód dałem nawiercane tył zwykle, klocki tez zimmermann. Zobaczymy ile przejada
Mam dokladnie ten sam model auta, ciut bogatsze fabrycznie, ale przy Twoich modyfikacjach, to Twoje stało sie bogatszą wersja 🙂 Super filmy dodajesz, bardzo często z nich korzystam 🙂 oby tak dalej !
Polecam na początku, po odkręceniu zacisku cofnąć tłoczek robiąc dźwignię płaskim śrubokrętem między starym klockiem, a tym co nam podejdzie 😉 Wtedy zacisk zejdzie bez problemu, a i nowe klocki wejdą od razu.
Hej, wrzuć filmik z montażu kamerki cofania 😁
Jak zawsze elegancko Pozdrawiam 😊
5:05 to że jako tako pasuje to nie oznacza, że jest imbus 7, więc pytanie co tam jest? Przy B8 jak się wymienia tarcze i klocki to przy takich wcześniejszych drogich modach i czasami bezsensownych aż uwierzyć nie mogę że się przyoszczedziło jakieś 150-200 zeta na uzywane zaciski pod tarczę 320, fakt ze moze tarcze wtedy droższe ale wolałbym kupić ciut gorszej firmy ale 320 i mieć namiastkę prawdziwych hamulców. Odpowiedź: tam ma być torx T45 tak jak i w wielu innych miejscach grupy vag gdzie rzekomo pasuje imbus 7.
Z ceny to na allegro jest taniej niż u nich w kleczewie a produkt ten sam a różnica 200zl i nie licząc kosztów paliwa dodatkowo gdzie tylnie klocki wymieniłem bo nie byłem z nich zadowolony
Bardzo dziękuje za super materiał, wszystko wygląda bardzo prosto aż jestem w szoku, że tak prosto, napisz jaką farbą malowałeś zaciski ? Dzięki.
4:55 Całe życie pod górkę 😉
Duzy przebieg w sumie na jednym zestawie ja z kolei zrobiłem jakieś 20 tysięcy od wymiany z przodu i już klocki były raz zmieniane chyba po 8 tysiącach 🤪 rotinger nawiercane i nacinane a klocki chyba trw były
Do jarzma stare śruby ? Co Ty pokazujesz, jeszcze ktoś zginie przez Ciebie
Bardzo przydatny poradnik. Klocki zmienione, zaciski pomalowane, czas przyjemnie spędzony w garażu 🙂
Dzięki👍
Miała być wymiana klocków przód a na filmie wyszedł tył .
Zaciski mają tx45 a nie imbus 7, przynajmniej u mnie a4 TDI
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak spisują się te tarcze? Mam zamiar kupić takie same do swojej Audi. Pozdrawiam
Pozdrawiam, mam dokladnie ten sam model auta, jaka jest wielkoscz tarcz? 314mm, 320mm? Numer katalogowy? Dzienkuje 👍
Jak połączenie tarcz zimmerman i klocków ferodo? Nie hałasują i zbytnio nie pylą? Będę wymieniał teraz i się zastanawiam czy brać klocki zimmerman czy innej firmy
daj linka do tego zestawu tarcz i klockow, dzieki pozdrawiam
Hej mam pytanko jaki to rozmiar tarczy zakładasz na przód 314mm ?