Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych



Film pokazuje jak samemu zdemontować zużyte tarcze i klocki hamulcowe, a także jak założyć nowe tak aby służyły nam jak najdłużej

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

24 thoughts on “Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

  1. Dlaczego akustyczny czujnik jest na klocku u góry?. W klockach TRW I ATE pokazany jest u dołu bo strzałka na klockach pokazuje kierunek?. I jeszcze interesuje mnie kierunek tarczy te zęby w środku tarczy są pod włos?.

  2. Wszystko ładnie pięknie ale prowadnic firmy ATE nie smaruję się żadnym smarem, powinny być jedynie wyczyszczone tak samo miedzy tarczą a piastą nie daję się smaru. Czujnik akustyczny powinien znajdować się na wewnętrznej stronie tarczy.

  3. @Adrian Zakazane masz racje co do smarowania. A czujnik akustyczny powinien znajdować się po wewnętrznej stronie tarczy ale to jeśli chodzi o hamulce tylne. Tutaj wymieniany jest przód.

  4. Bardzo podoba mi sie ten filmik, ze względu na jakośc obrazu i dokładność w pokazywaniu krok po kroku ! Bardzo miło sie to ogląda nawet z czystej ciekawości jak cały ten proces wygląda. Oby więcej takich filmików. Pozdrawiam

  5. już od samego początku bo w drugiej sekundzie filmik mi się nie spodobał jak zanim trafił kluczem w otwór szpilki koła to uderzył nim w felge w chromowany ozdobny znaczek dekielka felg ,dobrze że nie pokazali jak odkręcał tym krzyżakiem reszte szpilek bo po kilku wizytach u niego i ściąganiu kół byłyby nieźle obtłuczone,kolejny przedszkolny błąd to smarowanie powierzni między tarczą a piastą czymkolwiek bo to niedopuszczalnei,a już dalej z tym waleniem tym młotkiemem to już poszedł po bandzie..-masakra jakaś!

  6. Błąd montażowy. Nie wolno smarować prowadnic zacisku hamulcowego. Prowadnice muszą pozostać suche i czyste. Nie wolno również stosować uderzeń młota w tarczę, do ściągania zapieczonych tarcz służy odpowiednie narzędzie.

  7. Wszystko spoko… Tylko brakuje pomiaru bicia piasty, oraz całego układu Piasta tarcza…
    Bo jeżeli Piasta jest krzywa… To Psu w d…cala robota jak za chwilę tarcze będą krzywe.
    No o kolejną rzecz, nie jest wymagane smarowanie nawet nie wskazane jeżeli gumki prowadnic maja zebrowanie wewnątrz..
    Jeżeli takie zebrowanie występuje smar tylko pogarsza działanie zacisku.

    Można też położyć specjalna pastę na wewnętrzny klocek, w miejscu styku klocka z tloczkiem w celu przschwycenia drgań klocka co jest powodem wibracji.. Dla ludzkiego ucha słyszalne jako pisk..
    Reszta ok 🙂

  8. Zapłaciło się stop i chamolec na czerwono abes żółte jakie powody mogą być zużyte klocki hamulcowe zacisk itd. W trakcji ruszania ukazała się awaria.

  9. Powinno sie smarowac smarem wysokotemperaturowym wszystkie wezly cierne pomiedzy klockiem a jarzmem a nie tylko od strony tloczka.
    Ponadto warto zagladnac pod uszczelke i ew. dorzucic smaru silikonowego.
    Wewnatrz prowadnicy czesto sa wyciete pierscienie ktore sluza jako punkty smarujace.

  10. Śmiać mi się chce z połowy fachowców tutaj xD Wszystko źle wg nich! Nie takie narzędzia! Nie taka chemia! Tylko zwróć uwagę jeden z drugim, że jakby pokazali, że KONIECZNIE tym i tym trzeba to robić bo inaczej to źle, to każdy laik, który chciałby się tego nauczyć musiałby najpierw wywalić 1000-1500zł na profesjonalne narzędzia żeby to zrobić, co mija się z celem. Przy tego typu naprawach tak naprawdę każdy krok daje powód do przyczepienia się o coś bo co fachowiec to inna szkoła i inna metoda. Oczywiście każdy z nich wie najlepiej ;D

  11. A jarzma nie trzeba wyczyścić, przynajmniej miejsce styku z klockiem?
    A płyn hamulcowy się nie wymienia, koszt minimalny a mamy dostęp. Przed wciśnięciem tłoczka otwiera się odpowietrznik i spuszcza syf.

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas