Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

Wymiana tarcz i klockow hamulcowych

Jezeli zamierzasz wymienic klocki badz tez tarcze hamulcowe i nie wiesz jak sie do tego zabrac to obejrzyj moj samochodowy poradnik.
Samochod uzyty w tym poradniku to Volkswagen Passat B5 z 2004 roku

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

28 thoughts on “Wymiana tarcz i klockow hamulcowych

  1. Widzę że mieszkasz w UK,tej firmy tarcze i klocki można sobie w buty wsadzić po roku normalnego użytkowania nadają się na śmieci,no i taka mała podpowiedź jak czyścisz to czyś dokładnie a nie po łepkach.

  2. swoją drogą jak tak oglądam, to mam parę porad 😉
    piaste bym dokładniej przeczyściła, np poprzez wiertarę ze szczotką drucianą, żeby lśniła jak miliony monet 😀
    co więcej popsikałabym najzwyklejszym cleanerem za kilka zł, podobnie jak nową tarczę z każdej zewn i wewn str,
    bo są zabezpieczone smarem fabrycznym, żeby nie korodowały,
    już pomijam, że są czyste i odtłuszczone wskutek tego 😉
    prowadnice bym cieniutko posmarowała smarem np grafitowym 😉
    ogólnie pozytywnie, pozdrawiam 😉

  3. Mam pytanie, czy przy wymienianiu tarcz i klocków trzeba coś robić z spuszczaniem/odpowietrzaniem układu hamulcowego? Bo tego chciałbym uniknąć.

  4. Tarcze odtłuszcza się przed ich założeniem! Klocki weszły w kontakt z tłustą powierzchnią i może być już lipa. Przydatny jet sprej Break Cleaner byle jakiej firmy lub jak na filmie, zwykła benzyna ekstrakcyjna. Piasty też po wyczyszczeniu powinny lśnić jak nowe i być odtłuszczone.

  5. Witam. Za wymiane tarczy i klocków dwója!!! Szkoda twojej pracy i nowych części. Po takiej wymianie nowa tarcza będzie wyglądała tak samo jak stara po kilkuset kilometrach. Po pierwsze primo jarzmo nie wyczyszczone, klocek będzie się blokował, po drugie primo ultimo to co na początku zauważyłeś nie było jednej zaślepki prowadnicy, prowadnice trzeba całe wysunąć z gum i wyczyścić na połysk i przesmarować to na nich pracuje zacisk! Poprzez brak zaślepki zapewne prowadnica nałapała syfu i stanęła i dlatego ciężko ci to było wykręcać oraz tarcza była niewyhamowana.

  6. hahaha jpr synek wez ty może zostaw to ludziom którzy sie znają …. ;/ dramat "jak kto chce na błysk…." k.. to ma być na błysk wyczyszczone a ty czyścisz powierzchnie gdzie tarcza wgl nie ma jakiegokolwiek styku z piastą… wiesz do czego jest szczotka druciana ? na pewno nie do czyszczenia rdzy w minute !! a chuj rób to nawet godzine to chuja nią wyczyścisz !!! … grubych placków rdzy które są na piaście po ściągnieciu starej tarczy . odrdzewiacz zalac piaste poczekać papier ścierny i jazda !! aż chce sie czyścić !! jak na takej rdzy będzie bici 0,05mm to na górnej krawedzi tarczy hhoho nie chce wiedzeić co się będzie dziać …

  7. Na moje oko to amatorka … Kup sobie grzechotkę …. Bo słabo to widzę …. I poducz się nazw elementów….. Oczyszczanie i konserwacja… Słabo … Filmik nie wiem po co robiony … Chyba lubi hejt …. Pozdro

  8. Myślę że pojęcie klucz dynamometryczny jest pojęciem obcym skoro przykręca się na siłę … Koło można posłużyć pod samochód bo zawsze może spaść z kobyłki zwłaszcza jak samochód jest na niepewnym podłożu . Wymienił klocki i tarcze . Nie posmarowane . Jest smar też do prowadnic jak odkręcane … Też nic… Grzechotki brak… A co boli najbardziej… Zwracasz uwagę że hamulce zaniedbane a nie zwróciłeś uwagi na tłoczek… Masakra…. No i narzędzie do tłoczka hihi pierwszy raz widzę że się tym robi … Pozdrawiam i proszę czasami przeczytać jakaś instrukcje jak się pokazuje cos ludziom którzy mogą się na tym wzorować

  9. Nie odtlusciles nowej tarczy i nie wyczyciles miejsc slizgu klockow w jarzmach i nie posmarowales czego trzeba smarem ceramicznym. Nie zajrzales pod uszczelniacz tloka.

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas