Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

Wymiana klocków PRZÓD + Regeneracja tarcz hamulcowych Renault Scenic II

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

16 thoughts on “Wymiana klocków PRZÓD + Regeneracja tarcz hamulcowych Renault Scenic II

  1. klocki mozna przytrzec o beton a najlepiej kamien szlifierski na plasko oczywiscie i recznie i miejsca w ktorym klocek styka sie z jarzmem przy dalo by sie posmarowac smarem miedziowym i klocki. tez. ogladalem film niedokladnie bo w posipiechu czy piasta byla wyczyszczona z rdzy na blysk? to tez moze powodowac wibracje i krzywic tarcze mialem na poczatku swoiej kariery takie sytulacje i zawsze miezylem bi cie tarczy niekiedy tylko wystarczylo wyczyscic piaste i po biciu. Bardzo fajnie nagrane pokazane pozdrawiam. i oczywiscie mok kom nie jest megatywny łapka w gore.

  2. Z tym toczeniem to nie wiedziałem, w sumie to nie jestem tokarzem, ale przypomina mi się nie raz widziałem jak ktoś toczy i obraca a później biło:) Aco do video to mogłeś tą piastę chociaż szczotką przelecieć i ewentualnie skrobakiem wyrównać. I zrób sobie skrobak z pilnika i nie skrob śrubokrętem. Do tego nie dałeś nic pod gumkę na tłoczku o ślizgach nie wspomnę. Pod gumkę stosuje olej silikonowy a na ślizgi smar biały kleen flo, oczywiście na harmonijkę smar a do środka na prowadnice jak jest sucho delikatnie trochę smaru do łożysk. A pod blaszki na jarzmach można dać trochę ceramicznego wtedy jest laser:)

  3. Panowie tarcze się opłaca toczyć jak masz rancik albo wzery a CHcez dać klocki nowe żeby dolegało ładnie odrazu. Toczenie krzywej tarczy nie wiele daje za jakiś czas znowu będzie biło lekko. Tarcze opłaca się toczyć jak masz pod nosem tokarskie u sąsiada że zanosisz i od ręki toczy . To wracasz zakładasz i gra.
    Opłaca się też toczyć handlarzowi samochodami żeby nie inwestować a żeby nie biło czy tarcze wyglądały ładnie . Albo jak ktoś nie ma kasy i chce podratować auto . Co rozumiem
    Ale jeśli tarcze nie biją i jest sam rant to szkoda zachodu z toczeniem lepiej podpilowac nowe klocki aby ominęły rant i jeździć aż się skończą klocki i tarcze i wtedy kupić nowe.
    Kupowałem ostatnio do combo c tarcze po 60 zł za sztukę nowe. Pewnie jakieś gówno . Ale nie biły nie skrzywily się i przejechały 80 tys było ok do końca gdy sprzedawałem auto

  4. Super film. Widze że nie tylko ja nie mam tarcz kotwicznych w Scenicu 😉 ja wymieniałem na wiosnę tarcze i klocki przód i tył, i po kilku miesiącach od czasu do czasu pojawia się przy hamowaniu odgłos tarcia i szurania. Tak jakby klocki się kończyły, ostatnio to coraz częściej. A klocki i tarcze wyglądają ok. Zastanawiam się co to może być. A no i tarczę i klocki oryginalne Renault, tak więc powinny być dobrej jakości.

  5. Thank you for your videos. I don't understand what you are saying but your hands and perfect camera are enough to enjoy in every moment. My scenic 2 is 2.0 dci and I find it as a wonderful toy. Now, you help me to see what is inside and the fun is complete :)))) Good luck and keep filming!

  6. Bez sensu. Tarcze nowe nawet średniej klasy kosztują niewiele. Na wschodzie jak widać bez zmian. Jak za komuny. Na zachodzie tego się nie robi. U nas mają tokarki w serwisach dostawiane do kół nawet.. Hartowanie po obu stronach tarczy jest tylko na pewna grubość. Ale kto zabroni bawić się w duperele.

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas