Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

#WYHAMUJ ODCINEK 3 wymiana tarcz i klocków hamulcowych



Trzeci odcinek serii dotyczącej układów hamulcowych. Wielki finał działań z VW Golf V Variant – wymiana tarcz i klocków oraz ponowny test na torze.

Masz problem lub pytanie z zakresu układu hamulcowego? Zapraszamy do kontaktu z naszą hotlinią techniczną pod numerem +48 723 722 722.

Więcej artykułów i tekstów znajdziesz w bazie wiedzy ATE na stronie https://www.ate-hamulce.pl/services/baza-wiedzy-ate/

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

20 thoughts on “#WYHAMUJ ODCINEK 3 wymiana tarcz i klocków hamulcowych

  1. Bardzo dobry materiał, który pokazuje ile pracy musi wykonać mechanik przy pozornie prostej czynności serwisowej pt. wymiana klocków i tarcz hamulcowych. Pytanie: ile waszym zdaniem powinna kosztować tak skrupulatnie wykonana obsługa ukł. hamulcowego dla 1 osi pojazdu osobowego. Jestem bardzo ciekaw odpowiedzi zarówno ekspertów jak i konsumentów 🙂
    Pozdrawiam

  2. Proszę w kolejnych odcinkach rozważyć możliwość omówienia tematyki materiałów ciernych w aspekcie oznaczeń zamieszczonych na klockach hamulcowych oraz współczynników tarcia materiału tarczy hamulcowej po ulepszeniu cieplnym powierzchni roboczej.

  3. Bardzo dobry materiał. Przyczepię się tylko do prób wykonanych na torze ODTJ. Żeby komuś po obejrzeniu tego filmu komuś nie wydawało się, że nowe hamulce i nowy płyn uratują ich w sytuacji awaryjnej 😉 Jednak trzeba się skupić na prowadzeniu auta i trzymać bezpieczny odstęp 😉

  4. Jak to panie szanowny. …tarczy hamulca powlekanej powłoką – farbą nie odtłuszczać przy montażu klocków? Nie smarować prowadników zacisku? To po co są smary do prowadników trw pfg 110 i podobne? ? ? A moźe teź przy myciu zębów nie używać pasty do zębów, bo to jest szkodliwe? Kto to firmuje takie głupoty?

  5. Coś tu się nie zgadza. Mówicie Państwo " Całkowite bicie promieniowe piasty 0,04 mm , …a tarczy 0,05 mm " A czy aby na pewno ? Nawet w Państwa materiałach propagandowych napisane jest że bicie piasty to max 0,02 mm a tarczy 0,06 mm. Inni producenci też wypowiadają się w podobnym tonie. Z resztą fizycznie wartości bicia promieniowego 0,04 mm powiedzmy na średnicy około110 mm a na średnicy np. 300 mm 0,05 mm jest mało prawdopodobna . Im większa średnica tym ciężej uzyskać niskie wartości bicia promieniowego a tu różnica tylko 0,01mm. Proszę odnieść się do moich uwag.
    Dziękuję.

  6. Witam. Posiadam Superbs 2 i ma problem z hamulcami z tyłu. Wymieniłem już wszystko na nowe tzn. klocki, tarcze, zacisk , jarzmo, przewody elastyczne i piasty są proste. A hamulce się grzeja bardziej niż przednie bo klocki ocierają o tarcze nawet po odpięciu ręcznego. Co może być przyczyną? Bo przez 5 lat wymieniłem 2 razy tarcze i 6 razy klocki a z przodu msm cały czas 1 komplet.

  7. Bardzo dziękuję za te materiały szkoleniowe. Właśnie dowiedziałem się, że hamulce w mojej Lagunie będę musiał ponownie rozebrać, ponieważ posmarowałem sworznie prowadzące zaciski (system hamulcowy ATE). A tak przy okazji, dlaczego te sworznie oraz wnętrza gumowych tulei prowadzących powinny pracować na sucho? Czy sprężystość gum ma w jakiś sposób wycofywać zacisk i tym samym odsuwać klocek od tarczy? Pozdrawiam

  8. Opony, hamulce, zawieszenie, układ paliwowy to cztery podstawowe rzeczy, które należy na bieżąco serwisować, bo awaria któregoś z nich może doprowadzić do katastrofy. Wystrzelona korba raczej nikogo nie zabije, podobnie jak zerwanie się paska rozrządu, natomiast wystrzał opony, pęknięty przewód hamulcowy, wypięcie się sworznia wahacza, wyciek paliwa i jego zapłon już może to zrobić. Dodałbym jeszcze sprawne okablowanie elektryczne…

  9. Szkoda tylko że klienci nie chcą płacić za taką robotę bo niestety ale taka poprawna wymiana z ekspertyzą powinna kosztować minimum 500-600 zł gdy wówczas w Polsce standardowa cena za wymianę klocków i tarcz to 250 zł

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas