Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

VW Tiguan Jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe



śruba Jarzmo 200Nm
zacisk hamulca do Jarzma 30Nm
wymjana Hamulcuw przednich w VW Tiguan

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

27 thoughts on “VW Tiguan Jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe

  1. Śruby jarzma wyczyścileś na płaszczyźnie ale zwrotnicy i samego jarzma w miejscu łączenia ich razem już chyba zapomniałeś. Kopyto i cylinderek też się czyści w miejscu styku z klockiem. Przed ostatecznym wcisnieciem tloczka należy sprawdzić jego stan pod gumową osłonką (czasem łapie go korozja i powoduje to wycieki płynu lub w ogule nie pozwala wcisnąć tloczek) oraz stan samej osłonki, warto też tam wcisnąć troszkę specjalnego smaru, tloczek wtedy luzniej pracuje i ma pseudo ochronę przed korozja. Ja jeszcze obracam samym tloczkiem w celu jego rozruszania. Wcisnąć tloczek można tez zwykłym sciskiem stolarskim (przynajmniej w takim kopycie gdzie tloczek/i są po jednej stronie) . Wykipialo Ci w zbiorniczku bo żeś nie sprawdził jaki jest jego poziom przed wciskaniem tloczkow (może się komuś zapaliła kontrolka hamulców i dolał płynu, jest to normalne w miarę zużywania się klockow) a po naprawie uzupełnia się jego stan do max a nie zostawia na min żeby klientowi zapalila się kontrolka po 1000km w momencie dotarcia się ukladu. Dobrą praktyką jest też bardzo delikatne posmarowanie smarem piasty w miejscu styku z tarczą, nie gnije tam wtedy i tarcza nie dostaje bicia od pęczniejącej rdzy po czasie.

  2. Twoje filmy to odpowiedź gdzie są wszyscy dobrzy fachowcy – Polacy. Daniel siedzi w Niemczech, pracuje sobie zadowolony, pewnie za dobre pieniądze, w ładnym warsztacie i przekazuje solidną wiedzę. A w komentarzach co jakiś czas wylewają swoje żale i frustracje partacze dłubiący w stodołach. Przykra sprawa. Mam nadzieję, że kiedyś takim ludziom jak Ty będzie się opłacało wrócić do Polski.

  3. Daniel śledzę twoje dwa kanały i po polsku i po niemiecku robisz bardzo dobra robotę dzięki takim ludziom jak ty ludzie uczą się motoryzacji i nie zwracaj uwagi na komentarze negatywne rozumiesz polaczkowo !!! 😁😁😁 jak ktoś robi coś innego dla ludzi to zazdrość ludzka nie zna granic !!! Pozdrawiam

  4. Danielu tak ogladam wszystkie Twoje materiały i jak czytam komentarze to mnie krew zalewa. Mam najdzieje ze nie bierzesz sobie do serca tych durnych uwag na temat twojego jezyka polskiego. Nie przejmuj sie denilami i nagrywaj dalej. Mimo ze roboe auta kupe lat zawsze czegos nowego sie od Ciebie moge nauczyc 👍
    Daniel, ja, ich sehe mir alle deine Materialien an und als ich die Kommentare lese, strömt mich Blut. Ich bin sicher, dass Sie sich diese blöden Bemerkungen über Ihre polnische Sprache nicht zu Herzen nehmen. Mach dir keine Sorgen über Jeans und mach weiter. Obwohl ich jahrelang Autos kaufen werde, kann ich immer etwas Neues von Ihnen lernen 👍

  5. Hi Daniel "Schrauba" – popieram i dolanczam sie do komentarza od "klema6". Znow zrobiles super film ktory z cala pewnoscia i dla laika jest zrozumialy. Przez takie filmy pomagasz wielu ludziom ktorzy czasami nie maja za duzo grosza aby udac sie do mechanika a moga sobie cos naprawic i wymienic w wlasnym garazowm zakresie. Gruß aus Stuttgart 🙂

  6. Pan podczas pomiaru popelnil blad. Wymiar nalezalo sprawdzic przed rozszerzeniem przyrzadu i przed zdjeciem go z tarczy,. P rozsunieciu przyrzadu pokazal sie wymiar rantu, ktory na tej tarczy jest. Tarcza ma zatem mniejsza grubosc niz to pokazal przyrzad. Poza tym super film i wszystko Pan ladnie i dokladnie pokazuje :-),

  7. Witam wymieniałem sam tarcze i klocki w wv t5 i strasznie piszczą zrobiłem już jakieś 300 – 400 kilometrów czy jest możliwość jak pokazałeś że klocki są z jakims znaczikiem?

  8. Część , wszystko fajnie konkretnie i na temat ale czasem się zdarza ze kabel od czujnika się zepsuł i jak go wymienić . mam na myśli kabel w aucie do którego podłącza się kabelek z klocka hamulcowego . pozdrawiam i czekam na jakiś filmik

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas