Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

Jak prawidłowo wymienić klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe? Zrób to sam!



Wymiana klocków i tarcz hamulcowych nie jest trudna, ale należy zachować szczególną dbałość o detale i pomiary, by mieć pewność, że unikniemy pisków, szumów pracy układu hamulcowego oraz bicia tarczy hamulcowej nowej w niedługim okresie czasu po montażu.
Należy zadbać o odpowiednie przygotowanie się do wymiany, czyli zdobycie nowych części, a także dodatkowych środków czyszczących, smarnych i innych. Dodatkowo należy zmierzyć bicie piasty, tarczy nowej, by mieć pewność, że po montażu nie będziemy mieli żadnych niespodzianek. Do tego będzie potrzebny czujnik zegarowy. Nie można zapominać też o tym, że wszelkie śruby powinniśmy dokręcać kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem obrotowym, by mieć pewność, że wszystko będzie trzymać się odpowiednio mocno, ale też nie uszkodzimy gwintów śrub lub piasty.

Instrukcja krok po kroku:
https://www.forumwiedzy.pl/jak-prawidlowo-wymienic-klocki-i-tarcze-hamulcowe-krok-po-kroku/

Linki do produktów:
tarcze tył https://aparts.pl/partscatalogue/17212-febi-bilstein-tarcza-hamulcowa,11-17212-0101-00082–17212~2FEB.aspx#
pasta liqui moly https://aparts.pl/partscatalogue/3078-liqui-moly,11-3078-FLQM-0-0-LM3078.aspx#
smar TRW https://aparts.pl/partscatalogue/pfg110-trw-smar,11-PFG110-0161-01601–TRWPFG110.aspx#
klocki https://aparts.pl/partscatalogue/gdb1515-trw-zestaw-klockow-hamulcowych-hamulce-tarczowe-klocki,11-GDB1515-0161-00402–TRWGDB1515.aspx#
zmywacz do hamulców BOLL https://aparts.pl/partscatalogue/001045-boll,11-001045-FBOL-0-0-BOL001045.aspx#
prowadnice zacisku https://aparts.pl/partscatalogue/d7226c-autofren-seinsa-zestaw-tulei-prowadzacych-zacisk-hamulca,11-D7226C-0351-01165–D7226C.aspx#
rekawiczki https://aparts.pl/partscatalogue/76843-partstech,11-76843-FPT-0-0-PT76843.aspx#
klucz dynamometryczny https://aparts.pl/clientcatalogue/engne00054,23-1-ENG—–ENGNE00054.aspx#

#ForumWiedzy #Informacja #YouTube

#Opel #Astra #AstraG #Ecotec #16v #ZróbToSam #OpelAstraG

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

28 thoughts on “Jak prawidłowo wymienić klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe? Zrób to sam!

  1. a ja polecam sklep MOTONET – http://www.sklepmotonet.eu
    mają ceny chyba najnizesze spośród wszystkich hurtowni internetowych, czesto jest taniej niż na Allegro, bardzo szybka wysylka, czesto tego samego dnia!!!
    ponadto jest wyszukiwarka części po VIN a w APARTS nie ma…sklep APARTS jest przereklamowany – daja jakies tam rabaty ale za to ceny czesci wyzsze niż u innych

  2. 1. Zacisku nie trzeba podwieszać, w tym przewodzie jest tak wysokie ciśnienie które on wytrzymuje więc to, że zacisk sobie powisi w żaden sposób mu nie zaszkodzi.
    2. Co ty gadasz, że w prowadnicach się nic nie porusza? A klocek gdzie się porusza?
    3. Smar nie musi być do "hamulców" wystarczy zwykły smar litowy i to co nałożyłeś to również jest zwykły smar litowy 😉
    4. Używaną piastę zawsze czyści się wiertarką bo klockiem byś to 3 dni czyścił.
    5. Z tym kątownikiem to mnie dobiłeś xD
    6. W dalszej części nakładając pastę przypomniałeś sobie, że klocek jednak pracuje w prowadnicach?
    Podstawowego pojęcia nie masz zero praktyki jedynie teoria z czytania książeczek więc proszę przestań gadać takie pierdoły w tych poradnikach…

  3. Z praktyki mojej to powinieneś wpierw wymienić płyn hamulcowy,bo przy cofaniu tłoczków zacisków hamulcowych może dojść do uszkodzenia pompy hamulcowej przez stary płyn hamulcowy.
    Ponadto powinno się sprawdzić stan tłoczków w zaciskach hamulcowych.
    Pokazałeś wymianę na tylnej osi,a tam akurat często tłoczki zacisków hamulcowych lubią się zapiec,tak samo kwestia hamulca ręcznego nie została poruszona.

  4. fajny poradnik ale to jak byśmy sami wymieniali bo w warsztacie to wątpię aby tak sie bawili 🙁
    zostawiasz auto przychodzisz na drugi dzień i odbierasz potem wychodzą kwiatki i weź znajdź winnego
    he he na pewno zmierzą bicie

  5. Tarcz to bym sie niepodjął bo to jednak większej precyzji wymaga ale klocki oe delph ostatnio zamówiłem sobie na necie i wymieniłem. Z yt zapuściłem tutorial i jakoś poszło, troche sie zeszło ale następnym razem już będe wiedział co i jak to będzie szybciej.

  6. Informacyjnie: zestaw naprawczy autofren ma dwa prowadniki takie same, a stary 1 jak widać na filmie na tuleje gumową.
    TRW wycofał się z tego patentu, bo guma z czasem pęcznieje i efekt jest taki, że coraz gorzej zacisk pracuje.

    Teraz są dwa takie same, jest to prawidłowe i mogę Was zapewnić, że nic nie stuka, nie puka i wszystko pracuje perfekt.
    Pozdrawiam

  7. Jaką masz średnicę tarczy hamulcowej z przodu (bo z tyłu widzę 240 mm)? Bo planuję zrobić przeszczep z bębnów na tarcze, a masz to samo auto co ja (tylko, że u mnie jest wersja Comfort, a ona ma bębny z tylu) to bym sobie porównał jakie części kupić

  8. Kurde chętnie wymieniłbym sobie sam klocki i tarcze ale jak zaczynam oglądać klocki i tarcze na stronach z częściami to baranieję i nie wiem co powinienem wybrać xD

  9. Widać i słychać źe nie masz wykształcenia technicznego. Powtarzasz często błędy formalne i językowe. Czasem w narracji pojawiają się wątpliwości, o co chodzi. Mimo to jest to jest ogólnie jedna z lepszych relacji filmikowych o naprawie hamulcy. Mimo wszystko.

  10. Bogdan fajny poradnik, ale w którymś z komentarzy wspomniałeś że dzwoniłeś do technika ATE, który na pewno powiedział Ci że w hamulcach od ATE nie stosuje się na prowadniki zacisku. Mogłeś o tym wspomnieć w filmie bo teraz każdy będzie dawał smar, a w hamulcach ATE prowadniki muszą pracować na sucho. Poza tym szacun, super film.

  11. Na tloczek nie wolno pryskac zmywaczem do tarcz – bo uszkodzisz gumowa uszczelke tloczka.

    A co w przypadku jesli tarcza albo piasta ma bicie duzo wieksze niz to przewidziane przez producenta?

    Jesli chodzi o nakladanie jakichs past na koncowki klockow (te, ktore wchodza w blaszki), to niektorzy producenci samochodow odradzaja ich stosowanie. Tam gdzie lepka pasta, tam bedzie przylegal brod i kurz i efekt bedzie odwrotny do zamierzonego.

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas