Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

Honda Civic 2009r 1.4 – wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył.



Na filmie pokazuje jak wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe tylne w samochodzie Honda Civic z roku 2009 z silnikiem 1.4.

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

47 thoughts on “Honda Civic 2009r 1.4 – wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył.

  1. A nie sądzisz że lepiej wkręcić śruby jarzma bez kleju a dokręcić je właściwym momentem, przecież masz klucz dynamometryczny. Te śruby powinno się przykręcać momentem 80Nm tył a przód 100Nm.

    Ja zawsze te śruby smaruje smarem miedzianym i dokręcam wyżej wymienionym momentem.

  2. Cześć, oglądając Twój filmik, zauważyłem na imadle 185 napisane mazakiem. Zgaduję że to cena. Skąd kupiłeś takie imadło? Sam chętnie nabył bym takowe 🙂

  3. wymiana ogólnie prosta, choć tylko dwa razy w życiu wymieniałem w swoich gratach, ale wychodzę z założenia , że prawdziwy facet powinien umieć takie naprawy wykonywać, ps super , że akurat ten film włączyłem , bo już się czegoś dowiedziałem – muszę sobie sprawić taki udarowy śrubokręt, po prostu super jest , a druga rzecz to ten smar, jak bym przed robotą zobaczył ten film to bym wiedział, że trzeba użyć grafitowego smaru, ja z niewiedzy użyłem towotu i stało się to co brat mi później powiedział, że zacznie się zaciskać i właśnie prowadnice mi zaciska, ale przy kolejne robótce będę pamiętał , dzięki za filmik

  4. Gdyby każdy warsztat tak przykładał się do pracy na pewno nie bałbym się powierzyć mu samochodu.Niestety w większości robią na czas wymieniając same klocki czy tarcze bez czyszczenia prowadnic itp. Chciałbym mieć takiego mechanika w pobliżu.Pozdrawiam 🙂

  5. Wymieniałem niedawno tarcze (po 140 tys.) i klocki w swoim "włoskim osiołku" i stwierdzam, że stare tarcze, zacisk i jarzmo wyglądają w nim zdecydowanie lepiej niż w tej hondzie.

  6. Dzięki ..Wczoraj przy pomocy filmu i narzędzi wymieniłem klocki i tarcze w mojej Hani ..:) Jedyna różnica u mnie była taka ,że te małe śrubki trzymające tarcze były po jednej na krzyżak i jednej torx oraz odkręcając zacisk musiałem kontrować srubę przy gumkach kluczem 15. Potem chciałem jeszcze skontrolować przód , bo w tyle klocki były zatarte na prowadnicach . Odkręciłem zacisk , ale za diabła nie mogę odkręcić śrub na klucz 17 trzymajacych jarzmo.Urwałem jeden klucz ,próbowałem pobijać ale boję się ,że się to skończy urwaniem sruby. Udało mi się wyjąć klocki .Od strony wewnetrznej klocek miał już spore opory aby wyjść z prowadnic.Wyjąłem blaszki odmoczyłem w plynie do mycia silników i wyczyściłem szczotką ,po czym złożyłem . Ale gdy przyjdzie potrzeba zdjęcia jarzma…cienko to widzę .Kupię jeszcze klucz 17 do pobijania .Jakieś inne rady?

  7. Witam Może się czepiam ale sprawdziłeś bicie tarczy po wymianie ? generalnie przy tej wymianie robi się trochę więcej czynności niż jest na filmie a piasty w Hondzie to z plasteliny są
    Pozdrawiam i czekam na więcej filmików 😀

  8. Chyba najlepszy film instruktażowy wymiany tarcz i klocków w sieci. Jestem gotowy mentalnie na samodzielną wymianę ! 🙂 A nie lepsza byłaby ściernica do czyszczenia piast ? Ten druciak chyba jej tak dokładnie dookoła nie obrobi, ale mogę się mylić 🙂 A i najważniejsze. Czy przy samej wymianie tylko i wyłącznie klocków zalecałbyś zdjęcie tarczy i wyczyszczenie piasty ?

  9. Ja w grudniu dałem do wymiany tarcze tylnie w a3 8l na brembo i teraz na 1 feldze taki syf się osadza ze masakra … chyba tloczek juz nie cofa i trze mi klocek a mechanik zrobił na szybko i ciul:( a nie daje pan smaru tam w tłoczek tak dodatkowo by lepiej chodził?

  10. Jeżeli nie ma czujnika to kiedy będę wiedział że trzeba je wymienić ,czy wtedy jak usłszę szorowanie ,pytanie być może głupie ale nie znam się i pytam

  11. dzieki za bardzo merytoryczny i dobrze nakrecony material. po raz pierwszy chce sam sprobowac wymienic hamulce 🙂

    mam 2 pytania:
    1. po drugiej stronie jest podwieszona linka hamulca recznego. Co z nia zrobic?
    2. na co zwrocic szczegolna uwage, zeby po montazu hamulce nie wydawaly zadnych dzwiekow?
    Z gory dziekuje

  12. Stosowanie smaru miedziowego w układzie hamulconym jest ro najmniej problematyczne ze wzgledo na temperatury. Przydałoby się wyczyscić tłoczek hamulcowy pod osłoną gumową przed jego wcisnieciem.

  13. Fajny film ale szkoda że.. Przed wbiciem tłoczka pod gumka nie wyczysciłes syfu oraz jak robiłeś jarzmo że nie wyciągnołeś gumek i na nowo ich nieprzesmarowałeś.Mimo to dzieki za tutka bo mi sie przyda

  14. Fajny i praktyczny filmik, obejrzałem go chociaż szukam filmiku jak wymienić szpilki z piasty. Już mam jako takie pojęcie i zobaczyłem jak to wygląda.

  15. Dzięki , kupiłem podobny śrubokręt dzięki tobie :)) Ile ja się namęczyłem do tej pory :)) Osobiście nie smaruję prowadnic. To nic nie daje. Smar i tak się wypłukuje w ciągu pierwszego deszczu. A do tego lepi się do niego pył. Są jakieś smary ceramiczne. Ale nigdy nie stosowałem.

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas