Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

Ford Mondeo MK IV – Tarcze i Klocki Hamulcowe Tył – Wymiana



Ściema!!! Dzisiaj na warsztat wjechało Mondeo MK IV. Szybka wymiana tarcz i klocków, bo bezpieczeństwo przede wszystkim.

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

18 thoughts on “Ford Mondeo MK IV – Tarcze i Klocki Hamulcowe Tył – Wymiana

  1. W filmiku INSTRAKTAZOWYM zabrakło, informacji o tym że trzeba odkręcić wieko od zbiorniczka płynu, nie pokazano jak zdjęto podkładki sprężynowe, nie odtłuszczono tarczy, a na koniec przykręcono bez klucza dynamometrycznego. Druciarstwo

  2. Gratuluję zaangażowania. Ja bym usunął lakier z tarczy (chyba, że producent tego nie zaleca) no i pasuje, jak już wszystko jest rozkrecone przeczyscic i nasmarowac prowadniki. Stan gumek na prowadnikach też chyba był słaby.

  3. i tym się różni obsługa w swoim warsztacie od obsługi u mechanika, mechanik nie ma czasu na dokładne czyszczenie elementów. czas to pieniądz. dlatego jak to możliwe niektóre rzeczy też robię sam. nie żeby zaoszczędzić ale dla przyjemności. pozdrawiam.

  4. Możesz napisać jakich konkretnie kluczy użyłeś do każdej śruby? Dziś się zabrałem za wymianę tarcz i wyłożyłem się już na pierwszej śrubie od tarczy bo mózgi na forum pisali że wchodzi imbus 7 a tak na prawdę to jest torx 50. Pozdrawiam

  5. No na moje to ani nie nasmarowane prowadniki, a syf sie tam zbiera straszny, cofajac tloczek sciskiem stolarskim to druciarstwo level master, bo o ile podejrzewam, tylne tloczki cofaja sie jednoczesnie skrecajac wiec mozna uszkodzic w ten zaprezentowany sposob uklad. Tloczek tez nalezy oczyscic pod guma bo tam sie zbiera syf naajlepiej zmywaczem i przesmarowac odpowiednim smarem zeby gumy nie niszczyl bo nie kazdy sie nadaje bo guma odporna na plyn ham niekoniecznie wspolpracuje z kazdym smarem. Sruby dal chyba te same co byly zamiast nowych z zestawu. Konczac to odsuniecie jarzma na sile srubokretem to slaby pomysl. Gdzie odkrecenie odpowietrznika zeby brudny plyn nie cofnal sie do pompy abs, gdzie czujnik zegarowy zeby zmierzyc bicie tarczy…no tragedia druciarstwa

  6. Najważniejsza zasada tłoczek zacisku z lewej strony wkręcamy w prawo a z prawej w lewo. Bez tego cała wymiana nie ma sensu jak nie cofniemy tłoczka zacisku. W tym filmie nie ma o tym ani słowa

  7. Mistrzostwo dojebania śruby któryś jest tylko po to większości samochodów byś sobie stracił szpilka s tarcza ci się nie obracała na piaście a ty dooierdoliłeś to tak jak by od niej zależało czy koło co się odkręci niewiedza i tyle e temacie

  8. Już widzę jak klocek zostaje w miejscu na jazmie. Te blaszki w miejscu gdzie pracuje klocek powinno lekko przesmarować smarem w celu swobodnego poruszania się klocka. ( lubią zatrzymać się w miejscu i nie cofają się . Skutkiem tego jest ciągle tarcie klocka o tarcze)

  9. z tego co wiem w mondeo mk4 z tyłu są cylinderki które trzeba wciskać i wkręcać zgodnie ze wskazówkami zegra i wydaje mi się że powyższa metoda może rozwalić mechanizm hamulca ręcznego. być może w Państwa wypadku mondeo ma inne hamulce z tyłu.

  10. Wykonując taką pracę, śruby jarzma i zacisków (gwinty) nakładam pastę samo kontrującą a prowadnice odpowiednim smarem,same prowadnice czyszczę drobniutkim papierem ściernym a jak są grube rysy to należałoby wymienić, smaruję też miejsca styków klocek-jażmo cienko odp smarem., oraz spikam czy to WD 40 czy smarem w spreju w linkę w pancerz ręcznego ile się da, odpinam unoszę do góry i leję aż cieknie. Pod gumkę uszczelniającą wpuszczam odpowiedni smar by tłoczek lepiej smarował, ogólnie 3 rodzaje smaru 🤣ale warto i po trochu plus gwinty samohamującyą pastą dedykowaną.
    Warto też psiknąć na odpowietrzniki i spróbować ruszyć a z tyłu też odpowietrzyć bo czasami czysty płyn w zbiorniczku a z odpowietrznika czarna maź wypływa, płyn hamulcowy 15 zł.
    Czyszczenie pdst. Organoleptycznie przewody miękkie sprawdzić, lepiej ich nie ruszać ale jak z pękanie to umówić się na inny termin realizacji naprawy i wymienić lecz nastawić się na ewentualną walkę z tymi przewodami i rdzą i urywaniem wszystkiego po drodze aż do korektora hamowania, dużo pracy😭 a 100 zł części. Czasem bywa tak że po wymianie klocków tarcz, strzeli przewód miękki np na autostradzie hamowanie ze 150 km/h nawet do zera. Miałem przypadek pęknięcia takiego przewodu przy próbie hamowania po wymianie klocków z 30km/h, dobrze że byłem młody i refleks był.
    Ogólnie naprawa może być.
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas