Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

Docieranie tarcz i klocków hamulcowych



Docieranie tarcz i klocków hamulcowych

Masz problem lub pytanie z zakresu układu hamulcowego? Zapraszamy do kontaktu z naszą hotlinią techniczną pod numerem +48 723 722 722.

Więcej artykułów i tekstów znajdziesz w bazie wiedzy ATE na stronie https://www.ate-hamulce.pl/services/baza-wiedzy-ate/

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

24 thoughts on “Docieranie tarcz i klocków hamulcowych

  1. witam pojawiło mi się bicie po roku tarcze ATE nowe ceramiczne i klocki przy dużej prędkości hamowania tarcze prawidłowo zamocowane klocki też poczatkowo nic nie było mocno hamowane lecz po okresie pół roku (teraz ma zestaw juz rok i przejechaniu 15tys km zaczynaja bić jakieś rady zestaw kosztował mnie sporo 800zł piasty były oczysczone przed montazem nawet wymiana piast z łozyskiem na nowe nic nie dała ponieważ szukałem innej przyczyny.

  2. Wymontuj klocki i przetrzyj je na grubym papierze ściernym (40-60). Powinno pomóc na chwilę. Niestety 99% części samochodowych dziś to albo nędzne podróbki ( w markowych opakowaniach), albo producenci zamienników dołączyli do producentów samochodów z polityką "plastikowej jednorazówki".

  3. Jak wygląda sprawa gwarancji na tarcze ATE? 
    Kupiłem komplet takich tarcz z kompletem klocków "ASO" mercedes (w opakowaniu był tekstar…) – wszystko w sklepie mercedesa jako najlepsze częsci zamienne. Tarcze skorodowały wokół klocków po 4 dniach stania auta w deszczową pogodę i oczywiście hałasuje / pulsuje podczas hamowania. Przejechałem od tego czasu ok 10 tys km – nie dotarło się. W sklepie, pomimo pierwotnej deklaracji pełnej gwarancji na te elementy nie chcieli ze mną rozmawiać, bo: "zardzewiała tarcza nie podlega reklamacji". Jak taką sprawę załatwić?

  4. Są Państwo pewni, że nie należy przed założeniem zmywać powierzchni na której będzie pracował klocek zmywaczem do hamulców w celu odtłuszczenia?

    Przecież zawsze przy montażu tarcze ulegają zabrudzeniu i praktycznie każdy poradnik zmiany tarcz hamulcowych podaje, że należy przed założeniem zacisków przemyć tarcze.

  5. Docieranie… Przez 200km hamować tak by nie nagrzewać układu…
    Teraz tak w mieście 200km to setki jak nie tysiące hamowań ale już 200km na trasie to czasami 0 a czasami do 100 hamowań. Jak na to patrzeć?

  6. witam, moje pytanie dotyczy zakresu obowiązków u mechanika. Czy przypadkiem to nie warsztat powinien wykonać te pierwsze hamowania?
    Nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, ze niewiasta lub senior wyjedzie takim pojazdem z warsztatu na ulice i będzie przeprowadzać wasze zalecenia.
    Czyli jakie wskazówki kierujecie w stronę warsztatów?

  7. Witam.
    Chcialbym dowiedzieć się czy istnieje taki parametr jak twardość klocka? Czy powinno dobierać się klocki do tarcz w jakiś konkretny sposób? Co można powiedzieć o tarczach nacinanych/nawiercanych?

  8. Witam własnie reklamuje w hurtowni tarcze ate które pokrzywiły sie po kilku tys przejechanych kilometrów. Jezeli reklamacja zostanie uznana a tarcze zostaną wymienione na nowe, to co z klockami hamulcowymi które zawsze wymieniamy w komplecie z tarczami? Kto ponosi koszty zakupu klocków jak i wymiany wadliwych tarcz??

  9. NIestety nie zgodze sie z rada ze hamowac z 50-60km/h do zera. MOze przykleic sie klocek z powodu ztartej powloki ktora pod wplywem temperatury sklei nam klocek z tarcza. potem przy ruszaniu mozesz uszkodzic klocek. A zatem moja rada: Nie mozna dopuscic do zatrzymania kol podczas tej operacji, zwalniamy z 50 czy 60 do np. 20-30 i tak powiedzmy ze 6 razy , potem musimy jechac jakis czas bez uzywania hamulca oczywiscie w miare mozliwosci aby schlodzic tarcze . i nie trzymamy na hamulcu noznym na swiatlach przez te 200 km, lepiej na recznym trzymac bo gdy rozgrzane tarcze przypalamy klocek ktory zostawia ,,slad" na tarczy ktory z czasem powoduje nierownomierne scieranie a zatem wibracje…

  10. Firma ATE nie posiada działu reklamacyjnego. Reklamacje są rozpatrywane przez dystrybutorów. Tu jest odpowiedz jak i kto rozpatruje reklamacje, błąd montażowy reklamacja nie uznana.

  11. Witam. Mam pytanie czy tarcze osi tylnej po zamontowaniu nowego kompletu (tarcze oraz klocki) mogą się grzać podczas jazdy (temperatura jest tak że można spokojnie dotknąć tarczy ale są ciepłe a przednie zimne) auto scenic 3 z elektrycznym ręcznym.

  12. Juz sie boje bo wlasnie zamowile tarcze i klocki ceramiczne ATE.Milem dobra opienie o tym wyrobie i pare razy juz na nich jezdzilem, chociaz ostatnio mialem w Lexusie GSie tarcze i klocki TRWi ciupnolem na nich 80tys km i tarcze byly w super stanie i mysle ze jeszcze ze 40-50 tysi by daly rade.Jak bedzie chujnia to wracam do TRW.

  13. Widzę, że czytacie i na pewno jest tu ktoś kto może mnie naprowadzić na właściwe tory w moich poszukiwaniach.
    Przecież to najlepsze forum o serii 7, prawda? 🙂

    Panowie, sprawa jest prosta jak instrukcja czołgu T-52:
    1. Coś gnie mi tarcze różnych producentów i wiem, że nie jestem jedynym użytkownikiem 7er z tym problemem.
    2. Obecne tarcze mam wybite po ok. 5k km; mają 0,008 bicia co klasyfikuje je do wymiany.
    3. Jeśli nie uporam się z przyczyną tak szybkiej degradacji tarcz to pognę kolejny komplet, bez względu na to czy będzie to ATE czy komplet z ASO.

    Muszę jak najszybciej wymienić tarcze aby nie doprowadzić do uszkodzenia innych elementów przez wybite hamulce i powoli kończy mi się czas na przemyślenia.

    Zrobione i/lub sprawdzone zostało:
    – całe zawieszenie zregenerowane na oryginalnych częściach (wstawiałem zdjęcia 7 maja i są do obejrzenia tutaj: https://7er.pl/showthread.php/55170-Jak-wygląda-16-letnie-BMW-E65-z-przebiegiem-400-000-km/page23 ;
    – wymiana piast na FAG (bez wpływu na bicie);
    – regeneracja zacisków hamulcowych z wykorzystaniem zestawów naprawczych, zaciski wypiaskowane, pomalowane, wszystko złożone od zera (bez wpływu na bicie);
    – wymiana płynu hamulcowego dobranego do auta (bez wpływu na bicie);
    – wymiana amortyzatorów (bez wpływu na bicie);
    – dokręcenie przekładni kierowniczej, pomimo iż nie wykazywała luzów oraz normalnych objawów zużycia (bez wpływu na bicie);
    – opony zmieniane z letnich na letnie, potem z letnich na zimowe i z zimowych na letnie (bez wpływu na bicie);
    – koła zamieniane miejscami i wielokrotnie, poprawnie, w mojej obecności wyważane (bez wpływu na bicie);
    – ABS pracuje normalnie, auto nie mieli przy ruszaniu na piasku, nie włącza się ABS w momencie bicia, a tak naprawdę w ogóle bo nie ma kiedy (bez wpływu na bicie).

    Producenci w okresie ostatnich 5-ciu lat: 2xATE, Ferodo, TRW, Jurid.
    Tarcze bez względu na producenta wytrzymują od 4-6k km.
    Po przetoczeniu 2k i wraca bicie.
    Po wymianach czy to piast, czy felg czy tłoczków w zaciskach bicie lub inaczej – bardzo szybka degradacja tarcz nie ustaje i nie zmienia charakteru bicia co wyklucza np. błędy montażowe.
    Styl jazdy bardzo ostrożny, żadnych gwałtownych dohamowań, często dojeżdżam do świateł zupełnie bez hamowania. I żadnego mycia auta po trasie.
    Tarcze przednie po łagodnym hamowaniu z ok. 60km/h do zjazdu na stację benzynową, po zatrzymaniu – bardzo gorące, tylne ledwo letnie.
    W okresie ostatnich dwóch lat auto było sprawdzane wielokrotnie (co najmniej kilkanaście) razy – na podnośnikach, na kanałach, na szarpakach i stanowiskach diagnostycznych, w co najmniej 6-ciu różnych miejscach.
    Co najmniej czterech mechaników sprawdzało całe auto pod kątem bicia.
    Ze dwa razy usłyszałem nawet, że jak jeszcze raz wrócę na sprawdzanie zawieszenia to zostanę wyproszony bo nic tam nie ma i mam się od niego odczepić.
    Zawsze słyszę, że wszystko wygląda ok i zalecana jest wymiana tarcz, które mają bicie.
    OK, tarcze nie były z ASO ale wiem, że wielu z Was też nie jeździ na ori a jednak bicia nie ma.
    Nie wykluczam zakupu kompletu z ASO ale nie mogę sobie pozwolić aby zniszczyły się w kilka m-cy jak poprzednie.

    Możliwe scenariusze: ( moje wymysły )
    – przekładnia?, wg. mnie najmniej prawdopodobna ale jest na początku listy;
    – zbyt duże obciążenie przodu czyli tylne hamulce hamują ale z nie ta siłą, mogą nie otrzymywać odpowiedniego ciśnienia – pompa hamulcowa, przewody hamulcowe, jakiś zator?
    – wymiana zacisków bo może te oryginalne uległy już jakimś odkształceniom? mimo ze były regenerowane.
    – zwrotnice? Jak to pomierzyć/sprawdzić?

    Jedyne sensowne na tę chwilę wyjście jakie dostałem od Przema to:
    – wymiana tarcz na najlepsze jakie mnie stać (ASO lub coś nawiercanego jak zimmermann);
    – przed wymianą sprawdzenie bicia piast i nowych tarcz i dopiero ich montaż;
    – tarcze i klocki jednego producenta;
    – po wymianie dokonywanie comiesięcznych pomiarów bicia aby zdiagnozować jego pochodzenie (np. które koło zaczyna?).

    Jeździ się tym wspaniale i auto zasługuje na zadbanie ale całą radość z jazdy psują te hamulce.
    Jeśli przyjdzie Wam do głowy coś mądrego napiszcie, bo mnie już po prostu skręca.

  14. Dzień dobry, mam pytanie co to za właściwości tej farby co powoduje docieranie klocków i tarczy ?
    Co w tej farbie jest takiego, że pomaga docierać klocki tarcze ?
    Dla mnie to jakieś niedorzeczności, co ma farba na powierzchni tarczy stykającej się z klockiem hamulcowym do lameli wentylacyjnych ? Jakieś dziwne hamowania z 50 km, potem przez kolejne 200 myślenie o delikatnym hamowaniu. Dla mnie sprawa jest jasna , farba niestety to farba i musi się zetrzeć chciał czy nie chciał i na powierzchni trącej być jej tam nie powinno. Cały ten syf z tej farby przy ostrym hamowaniu może spiec się na klocku lub tarczy i z stąd te ,, czary'' . Żadnemu mechanikowi nie chce się tego ścierać papierem ściernym bo to żmudna robota. Zmywanie tej farby o tyle jest niekorzystne, że robi się miękka i nie zmyta w 100% oblepi klocki.
    Prywatnie w swoich samochodach usuwam tą farbę z powierzchni styku tarczy z klockiem papierem ściernym. Kupa pyłu, i nic po za tym. Nie widzę co niby ta farba ma takiego w sobie co pomaga w ułożeniu hamulcy ? Materiał ścierny ? Inną nanotechnologię która kończy proces technologiczny produkcji tarcz i klocków ?
    Wiem, jestem napewno głupi, bo usuwam kosmiczną farbę papierem ściernym z powierzchni trącej i wg niektórych spowoduje to korozję lameli 😃 i jestem ,, januszem napraw"
    Farba usunięta z kilkudziesięciu tarcz, dla świętego spokoju, kilka normalnych hamowań aby mieć pewność, że wszystko jest ok.
    Potem normalna eksploatacja, nikogo nikt nie straszy 200 km nie hamowania ostrego. Sytuacje na drodze są różne i hamulce mają być sprawne od zamontowania do przeglądu, ewentualnie wymiany.
    Te czarodziejskie tańce z farbą wydaje mi się, że są narzucone, bo :
    1. w żadnych warsztacie nikomu
    niechcę się tej farby ścierać
    2. producent maluje po całości, bo
    tak wiadomo taniej i prościej
    w czasie magazynowania tarcze
    nie korodują.
    3. lepiej zrzucić część
    odpowiedzialności na użytkownika i niech przez 200km ostro nie hamuje.
    Kończąc ten wywód może bez sensu podsumuję.
    Farba nie raz usunięta z tarcz hamulcowych, następnie odpylona i odtłuszczona. Później normalna eksploatacja. Żadnych obaw przez 100, 200, 300 km. Żadnego ponownego rozbierania usuwania spiecznej farby z klocka bo akurat na autostradzie trzeba było zahamować awaryjnie ze 140 km/h . a nie minęło 200 km . Tarcze nie pokrzywione, nic nie piszczy i nie trze. Hamulce jak brzytwa. To tyle.

  15. załżyłem ceramiczne ate do a8 d4 i takiego gówna jeszcze nie miałem, bicie jest takie że cała buda chodzi,myślałem że to tarcze i natychmiast wymieniłem na nowe ale dalej jest to samo.żenada

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas