Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

CAR | Jak wymieniałem tarcze i klocki w OPEL Vectra C



Najlepiej zlećcie wymianę tarcz i klocków hamulcowych autoryzowanemu serwisowi. Nie wolno smarować piast tak jest napisane w instrukcji montażu tarcz hamulcowych!!! Postępujcie zgodnie z instrukcją dostarczoną z klockami i tarczami hamulcowymi.
Przed przyłożeniem dużej siły do odkręcenia jakiejś śruby upewnijcie się czy przypadkiem jej nie dokręcacie. Bo możecie ją urwać i narobić sobie kłopotu.
Jeśli zobaczyliście że robię coś źle to piszcie w komentarzu. Żebym w rowie nie wylądował 🙂

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

34 thoughts on “CAR | Jak wymieniałem tarcze i klocki w OPEL Vectra C

  1. Ten przwód wytrzymałby nacisk 10 takich zacisków hamulcowych. nie musi sie pan o nic bac. Jak kolega mowil wczesniej Tarczy sie nie nacina. Wystarczy od tyłu mlotkiem klepnac. Ewentualnie obstukac po tarczy od przodu tam gdzie piasta i samo spadnie. A jak ktoś ma podnosnik to autko nie spadnie przy trzaskaniu i trzepaniu. Dobry podnosnik oczywiscie .

  2. Do ściągania tarcz używa się ściągacza nie młotka i szlifierki, piasta po tej operacji nadaje się na złom, piasta nie została dokładnie oczyszczona przed montażem nowej tarczy. Montaż wykonany niezgodnie ze sztuką, reklamacja gwarantowana po pierwszych przejechanych km.

  3. Witam

    Osoby robiące filmiki po winne brać przykład z tego chłopa , bardzo fajny materiał praktycznie każdy po zobaczeniu tego filmu nie powinien mieć żadnych problemów .
    Co do własciciela mogę powiedzieć bardzo akuratna osoba dbająca o każdy detal wykonanej pracy 🙂
    no i cza się zgodzić że mechanik nie zrobi nam tak dokładnie wszystkiego co zobaczyliście na filmie bo to jest jasne ze cena była by 5 x większa od standardowej.

    pozdrowienia dla Pana mechanika laika 🙂

  4. Nie wiem chłopie kto albo gdzie zobaczyłes ze smaruje się piąte? ?
    Na gwarancji tarcz pisze ze nie smarujemy żadnym smarem czy pastą. Wszystko pięknie robisz ale te mankamenty sprawia że przy hamowaniu z dużych prędkości lub góry sprawia że ten smar się stopi i tworzy nadmierna temperaturę.
    POWTARZAM NIGDY NIE SPARUJEMY PIAST. !!
    POZDRAWIAM

  5. Czytam komentarze i sami eksperci piszą ,chiałbym zobaczyć warsztat który tak podchodzi do auta ,czyści smaruje ,dzisiaj są w 90 % same papraki a nie mechanicy. Klucz pneumatyczny odkręcą zakręcą i nic nie wyczyszczą czy posmarują.

  6. Jak ta tarcza miała zejść jak ty ją ledwo co puknąłeś, jeszcze gumowym młotkiem który absorbuje trochę energii. Jak była do wymiany, to mogłeś jej porządnie przyebać od tyłu normalnym młotem i by zeskoczyła. Spoko, nic byś tam nie uszkodził 🙂

  7. Witam
    Mam pytanie odnośnie odkręcania korka w zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego. Kiedy należy go odkręcić, na samym początku czy po wymianie klocków i tarczy? Pytam, bo przeglądałem na yt filmy instruktarzowe i w większości nich pomijana jest ta czynność.
    Pozdrawiam

  8. "6.Na prowadnice trzpieni zacisku nie dajemy smaru ŻADNEGO (zauważ że w tej gumce są tam takie fałdki mające za zadanie cofać prowadnice). "
    czyli sie smaruje czy nie?

  9. Jak zwykle dobry instruktaż, też mam automata i śmiga. Teraz wymieniam komplet bo już pora. Dzięki za filmek. Pozdrawiam serdecznie 😎👍

  10. Dobra robota. Pomógł mi twój film. Ja mam Vectrę policyjną z Niemiec, 1.9 CDTI 16V 150 HP. Mam też Webasto eberspracher, grzane siedzenia i oryginalnie szyby z powłoką termiczną. U mnie hamulce podwójnie wentylowane tarcze na obu osiach. Z przodu 302 mm. Z tyłu 282 mm. Hamulce jak brzytwa, tarcze Zimmermann i Ate!

  11. Słabo zrobione nie sprawdziłeś nawet stanu tłoczka czy nie zbiera tam się rdza, tłoczek najlepiej psiknąc też specialnym sprejem w celu nasmarowania go i zabezpieczenia przed korozją i zapiekaniem, jak wciskasz tłoczek to się odkreca odpowietrznik żeby stary płyn nie leciał do abs bo od czegos takiego można uszckodzic abs, piasta slabo wyczysczona, bicie nie sprawdzone, a jarzma najlepiej wyczyscic i zamalować np. Farbą żeby nie rdzewiało i sie nie zapiekało. Jak znajdziesz dobrego mechanika to by ci to fachowo zrobił.

  12. Witam serdecznie. Mam pytanie. Otóż przy jeździe wolnej na nierownosciach lub przy małych prędkościach podczas hamowania przyspieszania słyszę z drzwi takie pojedyncze pukniecie. Zakupiłem nowe oryginalne ogranicznik bo już mi stare strzelały przy otwieraniu i mysalem że to z nich ten dźwięk pukniecia. Ale niestety nadal to jest. Pytałem w sklepie to do tych drzwi nie idzie kupić nowych,, sworzni zawiasów,, drzwi. Bo mam też luz na drzwiach gdy ruszam nimi Góra dół.tam na tym zawiasie drzwi też jest taka mała śruba, do czego ona służy? Miał Pan może taki przypadek u siebie? Może jakaś pomocna radę? Może za silno dokrecilem te ograniczniki? Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas