BMW E46 Hamulce #5 – wymiana tarcz i klocków tył + wymiana szczęk hamulca ręcznego
masz za duzo hajsu? rzuc zlotoweczke: https://patronite.pl/scghost
Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.
W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.
Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa
Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.
Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?
Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.
Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.
Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.
Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.
Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.
Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa
Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.
Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.
Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.
A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.
Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.
Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.
Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.
spoko film
Gdzie dostanę takie podkladki ? Czy moge prosic o nr produktu.
kup sobie młotek gumowy on sie do wszystkiego przyda : )
Małe ale zamiast podkładać jakieś podkładki to może lepiej wymienić tarcze kotwiczną?
ja wymienilem tarcze kotwiczne bez sciagania piasty, wystarczy przeciac tarcze od tej strony co jest zacisk hamulcowy i rozginamy i zakladamy, nie zmienia sie dzialanie tarczy , przecinamy tak zeby nie przeciac otworow na srobke
Wszystko ładnie pięknie ale te tarcze kotwiczne też mogłeś wymienić miałeś już je na "widelcu" koszt 55zł za dwie
Ps. Odpowietrznik zacisku można odkręcić również zwykłym kluczem oczkowym .
Chłopy, a w przypadku aut z napędem 4×4 czyli np. 325xi łatwiej wymienić osłony tarcz ? Tam łożysko jest osobno z piastą
Dzięki za film i włożoną pracę
Siemasz,dziś niedziela,21:21 jak to piszę,mam e46 sedan,dwa dni jeździłem i wstyd mi było bo tylne hamulce piszczały,dziś wziąłem się za rozebranie i znalazłem…sprężynkę która była temu winna,tak jak na filmie.Do tego klocki były w stanie do wymiany.Zacząłem od koła z czujnikiem lecz go nie zamontowałem z powrotem,było już ciemno i odpuściłem sobie,problem miałem z założeniem tej blaszki,którą najpierw ściągasz,źle to zakładałem,zamiast spojrzeć na drugie koło,wpadłem na ten pomysł po 30 minutach :-),złożyłem koło i zabrałem się za drugie,jazda testowa i …nic nie piszczy,auto hamuje.Dzięki Twojemu filmikowi,zrobiłem to sam i teraz planuje zmienić przód,mam nadzieję,że jest podobnie,a jutro miałem jechać do mechanika.Film spoko,zamiast klucza 7 ki tylne śruby odkręciłem torxem 45,leci subik za świetny materiał,czekam na inne naprawy w e46,pozdrawiam
Te imbusy od zacisków to rozmiar 7, przynajmniej u mnie w 328i
dlaczego nie wymieniłes tarcz kotwicznych? mechanik wziął mi 400zł za taką robote
Bardzo fajnie i w prosty sposób tłumaczysz..tak na chłopski rozum.Pozdrawiam
Robota na 5,:))
miałem taki sam problem z tarczą kotwiczą w e83, użyłem wielkołaszczowe podkładki śr 4 i rozwierciłem otwór, ale bolec opierał się o szczękę, musiałem podpiłować i skrócić spreżynę…
I wszystko konkretnie i na temat
Panie bardzo dobra robota 👍 leci sub
Czy trzeba mieć ściągacz, żeby bezpiecznie zdjąć piaste?
Czy w takim przypadku jak miałeś z lewej strony było coś słychać?
A ja debil dzisiaj ustawialem tarczo beben z przykrecona śruba mocująca tarcze…
Witam jakiej firmy tarcze masz na tyle założone? czy polecasz je? mają bicie?
Jeżeli chodzi o tarczę kotwiczną to u siebie miałem wymienioną w ten sposób, że nowa została przecięta na pół i następnie zanitowana po zamontowaniu.
22min42sekunda mam ten problem ze mi się nie opiera szczelina duza zostaje ten rozpierak jak by byl za długi…i zostaje szczelina z pol centymetra …
Możliwe że ktoś nie od tego modelu założyłem rozpierak ? Jest różnica jakas w tym rozpieraku przedlift polift jak kupiłem bmw to juz po zakupie ten system cały tam wysypany miałem.
Bardzo fajny film pozdrawiam i dziękuję.
👍🥃💪👊
41 zawodowych mechaników dało łapki w dół…
Very good thanks for the video i need to fit new handbrake shoes to mine
ręczny powinien łapać i trzymać na trzeci ząb. a nie faja do sufitu.
Kozak jesteś dobrym mechanikiem nie gadaj bajek 💪😊
A czy zamiast tych nakrętek ze sprężynką można te szczęki przykręcić na śruby??? Czy to mogłoby powodować jakieś zagrożenie? Byłoby to trwalsze.
Proszę o film z wymiana radia z e46 z orginalnego kaseciaka na płyty np pionera
Fajny film. Ja tarczobębny musiałem ściągaczem zdejmować 😁
Bardzo fajna forma, bez cwaniakowania i jak dla dziecka. Zostawiam suba i łapkę w górę, a jutro lece z taką samą robotą XD
ghost jakiej średnicy masz tłoczek w tylnym zacisku?
mistrzu jak wymienić tą tarcze do której się mocuje tarczobębny?? te śruby mna imbus..?
Bardzo dziękuję za ten poradnik, hamulce zrobione. Inne poradniki również się przydadzą, sub poszedł.
PS: Ze sprężynką przy regulatorze mi już tak łatwo nie poszło :D.
Czy przypadkiem imbus od zacisków to nie jest nr 7? (nietypowy) przynajmniej w moim przedlifcie 😛
Pomogłeś. Jak Ci te 50groszy rzucić,bo połowy nie widać
Cześć, mam pytanko do Ciebie, moja Bawara stoi zawsze w miesiącu 3 tyg nie jezdzona, jako że jestem w trasie 3 tyg, stoi dzielnie pod chmurką na nie zaciągniętym ręcznym, i po takiej przerwie jak chce ruszyć hamulec ręczny trzyma 🤯, wtedy odkręcam koła, młotkiem w tarczę postukam i zaczynają się swobodnie obkrecac, co to za zjawisko że tak się dzieje, myślałem nad tym że puchną od wilgoci i przyklejają się okładziny do powierzchni tarczy, masz jakiś pomysł co to może być ??? Pozdrawiam .
świetny film mam teraz zamiast sprężyny te blaszki i zastanawiałem się jak je zdemontować teraz już wiem dzięki.
Komentarz przeciwny fanatycznemu: smaruj, smaruj. Pozdrawiam serdecznie!
Co ja bym bez Ciebie zrobił 😀 Dzięki za filmik. Pozdrawiam
Dobra robota.
Dzięki Twoiemu filmowi robota poszła bez problemu. Pozdrawiam.
Masz może jakiś warsztat i przyjmujesz auta ?
🖖
A co w przypadku jak ręczny łapie nierówno ? W dodatku czasem słychać lekki szum podczas jazdy od ręcznego, kiedy delikatnie ruszę dźwignią ręcznego szum zanika…
gdzie podkładamy Kobyłkę?