Wymiana tarcz i klocków hamulcowych – KROK PO KROKU
https://www.facebook.com/groups/246013175753147/ – zapraszam na grupę do wspólnej dyskusji. Przed rozpoczęciem prac, obejrzyj cały film.
Wideo pokazuje w jaki sposób krok po kroku wymienić tarcze i klocki hamulcowe w samochodzie, żeby służyły nam jak najdłużej 😉
Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.
W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.
Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa
Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.
Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?
Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.
Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.
Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.
Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.
Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.
Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa
Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.
Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.
Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.
A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.
Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.
Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.
Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.
Ziomuś, nie będę się przypierdzielał bo zawsze można do czegoś się przyje.ać ale nie o to mi chodzi.
Generalnie nie przewijam reklam bo widze że masz potencjał na spory rozwój i mam nadzieję że kupisz sobie za hajs z youtuba choćby najtańszą piaskarkę za 400zł.
Pozdro Mistrzu 😉
grunt to profesjonalny sprzętu – młotek murarski jak sama nazwa wskazuje najlepiej się sprawdza przy samochodzie 🙂
smar ATE nie nadaje się do osłon gumowych, powoduje niszczenie gumek, zawiera oleje mineralne, Ja używałem tego smaru to osłony robiły się dwa razy większe, puchły. Dopiero potem dowiedziałem się że to wina tego smaru.
sciema
witam, bolce (szpilki) od jazma najlepiej posmarowac ATA Bremszylinder-Paste. Jest miekki i nie niszczy gumy.
Tak samo z Textar lepiej wziac HydraTec a nie TeraTec (zawiera olej). Pozdro
zadowollony z zestawu mikody?
witam a czy na piastę można posmarować delikatnie smarem ceramicznym?Film spoko potrzebny jest dostępność do wiedzy .Pozdrawiam
👍👍👍
Wszystko fajnie ale, po pierwsze śruby powinno się dociągać kluczem dynanometrycznym według określonego nm, dwa piasty nie smarujemy żadnym smarym miedzianym, tarcze według mnie porządnie odtluszczamy przed założeniem, po trzecie cofając tłoczek popuszczamy lekko odpowietrznik aby syf zszedł z tłoczka oraz odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego, po czwarte sprawdzamy bicie Piasty i bicie tarcz po założeniu a przed montażem klocków, po to aby tak ustawić tarcze aby wyszło na czujniku zegarowym wyszła jak najmniejsza wartość, po piąte prowadnice smarujemy tylko w samym jarzmie a nie w gumkach bo z czasem nie będzie to pracować, po szóste, niedopuszczalne jest zakładanie nowych tarcz i klocków bez wymiany uszkodzonego przewodu z którego cieknie płyn, po 7 przed cofnięciem tłoczka powinno się wyczyścić brud z pod gumek na tłoczku i dopiero go cofać, po 8 według mnie powinno dokonywać się wymiany po najdłuższej linii od pompy hamulcowej i przy okazji od razu odpowietrzac dane koło układu hamulcowego. Jeżeli ktoś uważa że coś pominąłem to proszę o odpowiedź
Z duza uwaga obejzalem ten film, chcialem go nawet zarekomendowac znajomym, ktorzy sami naprawiaja swoje samochody, ale podczas omawiania naprawy przewodow hamulcowych w 29.59 minucie tego nagrania wypowiadasz jakies slowo…cytuje "spier…aj ", .., mogl bys nam wytlumaczyc o co ci chodzilo, bo sie pogubilem troche i nie wiem jak TO rozumiec ? Tymczasem, zabronilem swoim dzieciom obejzenia tego nagrania, aby mnie nie pytaly, co realizator mial na mysli wypowiadajac takie sformulowanie…
Młotek 🔨 Ciesielski???
Gdzie zwykły??
Miedziany??? Cóś nie teges.
I takie wieczne powielanie fałszywych informacji.. Plastitube nie do prowadnic i cylinderków!
Smarujesz piastę smarem??? Bzdura. W żadnym wypadku się tego nie robi. Bicie gwarantowane. Jedynie co robimy to film olejowy na piastę aby opóźnić korozję, nic więcej!
TomTom Garaż jak ci się sprawowały te tarcze Mikody? Będę na dniach montował je w swojej BMW.
Ten pan ma połowiczną wiedzę na temat układu hamulcowego.
do smarowania piasty w życiu nie używamy smaru miedziowego…
😀Witam🤣wszystko jest OKI Ale ten młotek🙊🙈😲😲🤣🤣😁
Poważny błąd. Tłoczek cofamy przy odkręconej kalamitce, pozbywając się syfu, czyli zużytego płynu hamulcowego.
Wszystko ok, ale mam kilka uwag:
– płynu się nie cofa tylko spuszcza przez odpowietrznik, syf może się dostać do agregatu ABS, ASR, ESP, braki uzupełnia.
– nie sprawdził pan bicia tarczy ani piasty po montażu.
– szczotką drucianą nie usuwa się rdzy z piasty, są do tego dedykowane krążki, aczkolwiek spotkałem się z tym niedawno.
–