Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

WYMIANA TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH, JAKICH BŁĘDÓW NIE POPEŁNIAĆ I JAK TO ZROBIĆ DOBRZE?



Siemanko.
Dzisiaj omawiam temat wymiany tarcz i klocków hamulcowych. Chciałbym żeby było to dla Was pomocne bo wiem, że robicie takie zabiegi u siebie w zaciszu własnego garażu. Róbcie to dobrze i jeździjcie bezpiecznie. Pamiętajcie też o wymianie płynu hamulcowego co dwa lata.
Jeśli macie jakieś uwagi do filmu to zapraszam do dyskusji w komentarzach.
Pozdro!

Przygotowanie piasty:
https://youtu.be/uRrR9dAM22U

facebook
https://www.facebook.com/ProfesorKris/

Instagram:
https://www.instagram.com/profesor_chris/

Meble warsztatowe których używam
https://fastservice24.pl/

Wsparcie kanału.
90 1910 1048 2123 4990 4252 0001
albo
https://paypal.me/ProfesorChris?locale.x=pl_PL

Warsztat Profesora:
https://g.page/ProfesorChris?share

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

50 thoughts on “WYMIANA TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH, JAKICH BŁĘDÓW NIE POPEŁNIAĆ I JAK TO ZROBIĆ DOBRZE?

  1. Czy przypadkiem uszczelniacz tłoczka nie puchnie pod wpływem benzyny ekstrakcyjnej czyli inaczej Break cleanera?.. mówię ze swojego doświadczenia parę razy taka sytuacja się zdarzyła

  2. Może ty naprawiasz dobrze.z reguły kupowalem auta z zagranicy i z reguly zadowolony byłem.Ostatnio skusilem sie na stare auto z pl tanie wiec zbytnio nie ogladalem ale jak ruszylem to aż rozpacz sie robi w aucie prawie nic nie działa ludzie potrafia jeżdzić 20 lat i nic nie robić tarcze grubość kartki papieru rdza nie dzialajacy silnik drzwi stop wsteczne swiatło sygnal ręczny zjechane szczęki na zero nie dzialaja postojowki i wiele innych .A wiec te filmy a realny świat w pl to 2 rożne rzeczy a przeglądy w pl to fikcja.jedyne co to ladny lakier ma.i to ze są wypadki to muszą być przy takim stanie aut.

  3. 90% mechaników tego Nie robi i nie ma szans by Tego dopilnować czy nawet oczekiwać. Klient ma grzecznie czekać w poczekalni, przeglądać gazetki i absolutnie się nie wymądrzać i niczego ambitnego się nie spodziewać

  4. Nie polecam tego sklepu hamulcesklep lewian. Po zakupie brak gwarancji!!!! AMATORZY!!!! NIE POLECAM UWAGA UWAGA BRAK GWARANCJI PO ZAKUPIE!!!!! NIE POLECAM!!!!! Mimo wyników z warsztatu o krzywej tarczy robią wszystko żeby nie uznać gwarancji. Moja tarcze ocenili na oko że była źle zamontowana na brudną piastę mimo tego że tarcze były wymienione razem z piasta i łożyskiem (po wymianie na inne nowe tarcze bicie ustąpiło). UWAGA UWAGA OMIJAJCIE SZEROKIM LUKIEM. CHYBA ZE NIE ZALEZY WAM NA GWARANCJI. TARCZE ZIMMERMAN NIE POLECAM.

  5. Pan Grzegorz z TVN turbo czy jakoś tak ,, tłoczek zacisku wciskał trzonkami młotków ,, 😂 tacy specjaliści pracują w TVN 😂 ,, dziennikarze ,, ludzie łykają to jak pelikany bo przecież głupio by było nie słuchać takiej arystokracji.

  6. Kupuje se Be-eM-We. Ma na to 15 000. Patrzy: okazja 14 000 ! No ale co to za szajs BMW można kupić za 14 tysi? Ty wiesz, profesorze… Ale on jeszcze nie wie. Jedzie z tym do mechanika, aby sprawdzić. Cieknie olej (niedużo), klocki i tarcze to wyglądają jak wcielenie rdzy. Przednie opony już wyłysiały na krawędziach wewnętrznych, itd. Wychodzi parę tysięcy. Co zrobić? Te wahacze, żeby opon nie starło do reszty i później się nazbiera $$ na kolejne elementy. Mechanik mówi: zabijesz kogoś z tymi tarczami. – To zmień mi na jakieś używane, bo na nowe teraz nie mam pieniędzy. I zakłada takie jak Ty tutaj zdjąłeś i jeździ miesiącami, stwarzając zagrożenie tą swoją kupą złomu. To mi opowiadał mój mechanik. Możesz powiedzieć coś o kupowaniu auta po kosztach na styk. Na pewno masz pełno historii.

  7. Profesorku, żaden smar miedziowy do układu hamulcowego (częsty błąd), ponieważ np. zacisk hamulcowy, jarzmo itp. są wykonane ze stopu aluminium. Ze względu na różnice potencjałów Al-Cu tworzy się ogniwo elektrochemiczne i następuje proces korozji elektrochemicznej, który w krótkim czasie prowadzi do niesprawności układu hamulcowego. Taki błąd popełniła nawet osoba układająca pytania do pierwszego egzaminu państwowego na technika pojazdów samochodowych a weryfikator tego nie wyłapał, gdzie według klucza oceniania uczeń powinien zastosować o zgrozo smar miedziowy. Z takim błędem spotkałem się nawet w ASO Fiata. Należy używać smarów bez dodatku miedzi. Pozdrawiam serdecznie.

  8. Piękne i super to wszystko tylko ile musiała by kosztować taka naprawa żeby sobie pozwolić na pomiary kręcenie tarcza głaskanie piaskowanie itd. Wiadomo trzeba zachować normy wyczyścić piastę oraz miejsca w których montujemy klocki ale bez przesady. Każdy klient chciałby żeby tak obchodzono się z jego samochodem ale mało który chciałby za to zapłacić.:(

  9. Jeden błąd,ponieważ firma Rottinger która produkuje tarcze hamulcowe,w instrukcji zabrania kategorycznie odtłuszczania i zmywania powłoki z tarcz przy montażu. Można znaleźć ich opos w necie.

  10. Dlatego nigdy nie czyszczę piast papierami ściernymi a jedynie szczotką drucianą na szlifierce kątowej.
    Trzymam się zaleceń producentów+/- 0,02 mm.

  11. Po pierwszych 5 rzeczach pokazanych na filmie przypominają mi się praktyki w ASO 😂 Cofanie tłoczków śrubokrętem (bez znaczenia czy wszystko jest do wymiany czy same klocki), smar miedziowy (wszędzie gdzie się dało), sprawdzanie bicia tarcz czy piasty? Kto robi takie rzeczy? 😱

    Zacząłem niedawno obserwować kanał i bardzo fajnie się ogląda 🙂

    Najlepszego 🙂

  12. Miałem sytuację w jednym z aut, że pękła osłona przegubu i naleciało trochę smaru na tarczę, w wyniku czego podczas kontroli hamulców na stacji diagnostycznej to koło hamowało dużo gorzej niż przeciwne. Zdemontowałem tarczę, umyłem zmywaczem, a klocek zeszlifowałem papierem ściernym, nie pamiętam jakim, ale coś z 240-340. Po zabiegu to koło hamowało nieco lepiej niż to drugie. Jednak da się uratować klocek, póki smar nie wsiąknie zbyt głęboko w jego strukturę.

  13. A po co szlifować piastę ? jak zetrzesz rdzę to będzie lepiej działać? zbędny ruch, rdza nie wpływa na jej funkcjonalność tak samo usuwanie rdzy nie sprawia że nie bedzie rdzewieć dalej, te wżery jeśli są to już po szlifowaniu i tak będą ubytki w materiale jeśli piasta się nadaje przed szlifem i funkcjonuje to tak samo będzie działaś po szlifie, strata czasu

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas