Loading…

Tarcze i Klocki Hamulcowe Wymiana Warszawa

Wymiana Tarczy i klocków hamulcowych w Warszawie
Klocki Hamulcowe + Tarcze

Zadbaj o auto przed zimą. Dzięki temu posłuży dłużej, oszczędniej i mniej awaryjnie – EkoŻul 19



Dziękuję za oglądanie i wspieranie kanału „W Szumilesie”.
Pamiętaj że filmy udostępniane tutaj sa bezpłatne i można je zobaczyć za darmo. Jeśli jednak masz ochotę wesprzeć ten projekt, jest na to kilka możliwości. Możesz:

1. Polubić i skomentować film

2. Udostępnić go i polecić swoim znajomym na innym portalu

3. Wcisnąć subskrypcję i dzwoneczek, aby na bieżąco być informowanym o nowych filmach

4. Obejrzeć reklamy, które pojawiają się przed, po lub w trakcie filmu. Dzięki nim twórcy działający na YT dostają wsparcie finansowe.

5. Odwiedzić i polubić stronę „W Szumilesie” na Facebooku. Tam zamieszczam poza filmami również zdjęcia z opisem. Link do strony poniżej

https://www.facebook.com/WSzumilesie

6. Wpłacić na poniższy numer konta dowolną darowiznę:

Konto bankowe
Grzegorz Dominiak
Bank Millenium
nr konta 50 1160 2202 0000 0002 1435 6712
koniecznie z dopiskiem „darowizna”

Przypominam że aby oglądać ten kanał nie musisz tego robić. Wspieraj tylko jeśli czujesz, że chcesz 🙂 Z góry dziękuję 🙂

Dla zainteresowanych współpracą kontakt mailowy
wszumilesie@o2.pl

Zapraszam również na kanał Agnieszki, gdzie pojawia się więcej tematów o dzieciach i gotowaniu.

Link do kanału na You Tube

https://www.youtube.com/c/Szumimama

Link do strony na Facebooku

https://www.facebook.com/Szumimama/

Do miłego 😉

Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.

W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.

Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa

Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.

Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.

Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.

Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.

Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.

Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa

Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.

Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.

Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.

A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.

Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.

Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.

Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.

41 thoughts on “Zadbaj o auto przed zimą. Dzięki temu posłuży dłużej, oszczędniej i mniej awaryjnie – EkoŻul 19

  1. Zapomniałem powiedzieć o ciśnieniu w oponach. Sprawdzam je nie tylko przed zimą, ale kilka razy w roku. Zwykle od wewnętrznej strony klapki od wlewu paliwa jest tabela wskazująca jakie ciśnienie powinniśmy mieć w kołach swojego samochodu. Można też znaleźć dane w internecie. Niekoniecznie ufałbym wulkanizatorom, którzy pompują większość kół standardowo np: u mnie zawsze na 2,2 atmosfery a przy moim aucie i specjalnych wzmacnianych oponach producent zaleca nawet ponad 3,3 atmosfery. Przy 2,2 wygląda jakby samochód złapał kapcia. Ja pompuję więc coś pomiędzy w stylu około 3. Wiadomo że zimą i latem to ciśnienie bywa inne. Warto to kontrolować i dla bezpieczeństwa na przykład przy hamowaniu, ale i dla zmniejszenia zużycia paliwa i samych opon. Dajcie znać co Wy robicie przy swoich autach, aby były bezpieczne, nie psuły się i nie dawały po kieszeni. Pozdrawiam 🙂

  2. Mam używany samochód i chociaż mogłabym kupić sobie nowego, wypasionego suv – a (część na raty, rzecz jasna) to nie widzę powodu, żeby dorabiać firmy motoryzacyjne i paliwowe. Mój samochodzik spełnia swoją rolę, dowozi mnie, gdzie chcę, jest na gaz (a jeżdżę bardzo dużo) i to mi wystarczy.

  3. No ja dziś pochwalę bardzo fajny odcinek . Sprzedaje akumulatory i prostuje informacje . U mnie sprawdzenie stanu ładowania oraz kondycja akumulatora jest gratis . Serwisy biorą setki złotych a jeśli jesteś ekozulem polecam sklepy akumulatorowe każdy robi to gratis . Gdybyś mieszkał blizej zapraszam. Pozdrawiam użytkownik passata B5 TDI 🙂

  4. Popieram, lepiej zapobiegać niż walczyć ze skutkami awarii. Samochody oddałem na przegląd do zaufanego warsztatu, nie mam zaplecza do takich prac a było kilka większych tematów do ogarnięcia. Nie te czasy i samochody kiedy można było samodzielnie zrobić w ciągu jednego dnia kapitalny remont silnika w fiacie czy polonezie. Pozostały jeszcze przeglądy sprzętów ogrodniczych…to już robię samodzielnie, plan na tą zimę to dorobienie mini tura do ciągnika ogrodowego, na wiosnę mój kręgosłup będzie zadowolony 😁

  5. Raz na jakiś czas warto podjechać do serwisu ASO na przegląd. Podłączą auto pod komputer, sprawdzą na podnośniku układ jezdny, stan silnika, sprawdzą prądy, itp. Na koniec dadzą wydruk, na którym będzie wszystko co i jak. Wiadomo też, że ASO ASOwi nie równe, ja mam to szczęście, że w mojej okolicy serwis bardzo dba o reputację i są "dla klienta", raz nawet w 50% sfinansowali mi wymianę czujnika NOX co normalnie tanie nie jest. Ogólnie auto serwisuje sobie sam ale raz na jakiś czas zaglądam do ASO.
    PS. Zmieniałem opony na zimowe, w okolicy cena wymiany (felgi stalowe) w warsztacie u "Ryśka" czy "Heńka" od stówy w górę, u "Romana" 140zł i jeszcze trzeba czekać… W ASO 80zł z FV i jeszcze po wymianie sprawdzili jazdą próbną czy wszystko jest ok…

  6. Moją toyotką corollą jeżdżę już 26 lat i nie zamieniła bym jej na żadne wypasione autko.Fakt,że wygląda już na szrot ale jest niezawodna.Pali od tzw kopa, silniczek pracuje cichutko,małe zużycie paliwa.Też kupiłam opony całoroczne no i po tylu latach użytkowania musiałam wymienić na nowe lampy bo były już mocno zaśniedziałe co powodowało ,że zwłaszcza po zmierzchu miałam wrażenie,że oświetlam drogę świeczkami 😉😂

  7. Nie wiem czy wiecie że za kilka lat utylizacja samochodów elektrycznych rozwali więcej środowiska niż spaliny. Dodatkowo nie da się ich w większości naprawić. Sprawa o której się nie mówi to pożar auta elektrycznego. Praktycznie gaszenie jest niemożliwe w zasadzie trzeba by go nakryć żaroodpornym kontenerem. Nie mówiąc już o tym co się wydzieli przy pożarze akumulatora albo jak on się będzie utylizować.

  8. 🤣🤣🤣,,Czekam na kogoś zwłaszcza zimą żeby mnie ogrzał"od razu humor mi się poprawił🤣🤣czekasz, patrzysz a tu przychodzi żona😁. Pozdrowienia dla Ciebie Grzesiu i Twojej cudnej rodzinki🤗

  9. Ja swojego Seata Alhambra z 2001 roku 2.0 w benzynie 115 koni kupionego jako dziesięciolatka użytkowałem 10 lat do puki nie zamontowałem po 7 latach jazdy instalacji gazowej, wszystko hulało jak ta lala, wiadomo podstawowe elementy które się zużywały trzebabyło na bieżąco wymieniać, ale sam silnik był jak złoto. Po zainstalowaniu gazu dwa lata i zaczęła się jazda co chwilę coś się psuło. Już nie wyrabiałem na remonty i musiałem dziada do żyda sprzedać. Gdyby nie ceny benzyny to pewnie bym instalacji nie montował i jeździłbym do teraz.

  10. Też od pewnego czasu sam robię podstawowe naprawy takie jak klocki, tarczę, serwis olejowy. Ale zaciekawił mnie fakt że 8 lat jeździłeś na jednych klockach, więc albo na prawdę dobra jakość albo bardzo mało jeździsz. Można wiedzieć jaka marka i ile orientacyjne kilometrów na nich przejeżdżasz?

  11. Z doświadczenia wiem, że warto zasłaniać wlot powietrza do chłodnicy wtedy kiedy zaczynam sezon grzewczy, a odsłaniam wtedy kiedy sezon grzewczy kończę.

  12. Mam Skodę Octavię( diesel ) rocznik 2013. Na trasie pali mi 4,3 l na 100 km . W mieście w korkach pociągnie więcej o ok 7 l /100 km. Opony zmieniam na letnie /zimowe. Wszystkie przeglądy , wymiany klocków robione wg kalendarza wymian. Olej poziom płynu chłodzącego, hamulcowego, sprawdzam sama. Wymiana w warsztacie bo brak możliwości i umiejętności. Wymiana wycieraczek, nasmarowanie uszczelek od drzwi.

  13. Dawno nie oglądałem, ale Paaanie, jak już Pan coś gadasz to serce jakby bardziej regularnie bije… No bo są tacy ludzie mądrzy, elokwentni i których się miło słucha! Świetny odcinek, pozdrawiam i życzę wszystkiego naj w nowym roku!!! no i radosnych świąt o ile wierzy Pan w te legendy… Pozdrawiam!

  14. O to masz tak jak ja. 🌷
    Miałam auto 13 lat, kiedy miało 17-18 lat wiecznie słyszałam kiedy auto zmieniam… Auto pożegnałam w czerwcu, nie odsprzedawałam tylko już zezłomowałam żeby nikt czasami rudej nie zakleił i odsprzedał – rocznik 1996r… (26 lat i kupa nowych części, ale dałam rudej już za wygraną mimo potężnej naprawy rudej 2l wcześniej) ❤️
    Pozdrawiam bratnie dusze🌷🌷

  15. Co jeszcze warto?
    1. Niewidzialna wycieraczka (koszt 15zł a płynu starczy na 30 lat chyba!)
    2. Szyby czyścić od wewnątrz i zewnątrz
    3. Na wilgoć w aucie: zbierać woreczki które dokładane są do kartonu z butami itd i położyć pod szybę w siatce po cytrynach. Ludzie też podobno kładą żwirek silikonowy dla kotów lub kupują pochłaniacze do auta.
    4. Miałam auto któremu obiecałam że jestem ostatnim właścicielem i… Wlewałam do kratek nawiewu olejki eteryczne 🌷 kratki nieco dostały plam na plastiku, ale za to było świeżo i moje biedne zatoki leczyło
    5. Wosk na auto – nawet w sprayu robi robotę, ale taki za kilkanaście zł w paście też jest spoko
    6. Bio szampon do auta
    7. Uszczelki warto przesmarowac (dzięki że przypomniałeś mi o zawiasach)
    To moje pomysły na dbanie o autko
    🌷🌷🌷

  16. Święta prawda. Ostatnio moje 26 letnie Mondeo poszło w inne, dobre ręce, a 20 letni Scenic z premedytacją wylądował w moim garażu. Oba tip top mechanicznie. Nowszych nie chcę.

  17. przeczytałam "zatankuj auto przed zima" hahaha ja mam 20 letnie , Jeżdżę nim tylko jak musze, zima czesto zakupy i wypad do koleżanki na kawusie, Teraz paliwo w cenie złota to oszczędzam. Latem jeżdżę tylko jak pracuje ,jest to kilka razy w miesiącu. Zazwyczaj od wiosny do jesieni rowerami pomykam, ale zima nie wyobrażam sobie życia bez auta…

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas