Wymiana tarcz klocków hamulcowych toyota volkswagen bmw audi
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
——————————————————————————————-
WARSZTATY M4K GARAGE sprawdźcie co u nich:
https://www.m4kgarage.pl/
——————————————————————————————-
CHCESZ OTWORZYĆ Z NAMI WARSZTAT M4K GARAGE?
NAPISZ tutaj: franczyza@m4k.pl
—————————————————–
🛠M4K GARAGE – profil główny całej sieci
https://www.facebook.com/m4kwarsztat
https://www.instagram.com/m4kgarage/
🛠M4K GARAGE SZCZECIN – w przygotowaniu
https://www.facebook.com/m4kszczecin
https://www.instagram.com/m4kgarageszczecin/
🛠M4K GARAGE KIELCE
https://www.facebook.com/m4kkielce
https://www.instagram.com/m4kgaragekielce/
🛠 M4K GARAGE WROCŁAW
https://www.facebook.com/M4KGarageWroclaw
https://www.instagram.com/m4kgaragewroclaw/
🛠 M4K GARAGE KOŚCIERZYNA
https://www.facebook.com/m4kkoscierzyna
https://www.instagram.com/m4kgaragekoscierzyna/
🛠 M4K GARAGE SZEMUD
https://www.facebook.com/m4kszemud
https://www.instagram.com/m4kgarageszemud/
WSPÓŁPRACA
wspolpraca@m4k.pl
KONTAKT dla widzów
info@m4k.pl
Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.
W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.
Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa
Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.
Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?
Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.
Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.
Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.
Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.
Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.
Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa
Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.
Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.
Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.
A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.
Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.
Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.
Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.
U mnie kiedyś rant spiłowali pilnikiem. Lekko tarcza była porysowana, ale co to przeszkadza nich mi kto wytłumaczy? To miękka stal przecież.
Jak dobrać klocki do tarcz do tarcz Brembo jakie klocki też Brembo czy może ATE czy Ferodo
nawet jezeli tarcze nie zwichrowaly się to i tak nie toczy się w tym modelu. Chwila moment i się zwichruja po toczeniu
Te tarcze to by jeszcze pojeżdziły…
Jestem w trakcie wymiany tarcz i klocków w a6c5 2.5tdi. Czy to normalne ze tarcza nie jest niczym przykrecona do piasty i trzyma sie na niej luźno? Po założeniu samego przodu zakręciłem koła ktore to śrubami i sobą przymocowały tarczę do piasty, przetestowałem samochód i wszystko wydaje sie być w porządku ale wolę się upewnić bo za kilka dni wyjezdzam autem za granice i wole zeby mi sie hamulce po drodze nie spier**liły 🙂
PS: Jak wysmarowałem te bolce po których przesówa sie klocek zwykłym smarem (tavotem) to źle? bo nie miałem dostepu do smaru miedzianego itd
Zawiesiła mi się robota… I mam pytanie! to gdzie w końcu mam odłożyć te koło? 5:05
Można by zrobić odcinek na temat wymiany klocków hamulcowych tył w Toyota Ave z silnikiem 1.8 VVTi T22 Gorąca prośba. Pozdrawiam prowadzącego
Układ hamulcowy systemu ATE nie wolno smarować prowadnic bo służą one do cofania się zacisku od jarzma (cofnięcie się klocka od tarczy) ale przedtem należałoby się sprawdzić stan gumek prowadzących które powinny mieć prążki wewnątrz.
Przy wciskaniu tłoczka hamulcowego luzujemy odpowietrznik ponieważ najbrudniejszy (z elementami korozji) płyn hamulcowy znajduje się właśnie w zacisku który to płyn cofasz do zbiorniczka przez pompę ABS którą można uszkodzić poprzez zatkanie kanałów (nie zrobisz tego przy pierwszej wymianie klocków, lecz pamiętaj że każdy przed tobą prawdopodobnie pchał ten syf do zbiorniczka) czyszczenie i reszta jak najbardziej na miejscu chyba ze chcemy za 3 000km zmieniać tarcze na drugie bo nie wiadomo czemu zaczęły bić :O
Łysy nie zganiaj na kogoś że żle wciskał tłoczek w zacisk na filmach w internecie jak mając takich nauczycieli jak Ty to niema się co dziwić.To co TY tu pokazujesz to DRAMAT.Najpierw dowiedz się dobrze jak wymienia się tarcze i klocki a pużniej rób filmiki a nie wprowadzasz ludzi w błąd.Tak jak ty to zrobiłeś na tym filmiku tak się tego nie robi.Ten filmik oceniam na pałe!!!!!!!!!!!!!! PS. miedziakiem to możesz sobie paznokcie pomalować,a smar grafitowy na głowe nałóż to może włosy Ci urosną.
idealne do takich napraw http://allegro.pl/rekawiczki-bawelniane-robocze-ochronne-xl-okazja-i6576673718.html
dodam od siebie a co z tarcza która jest termicznie zmęczona , i jej krzywizna ujawnia się w momencie mocnego rozgrzania . jej toczenie przynosi marny skutek . czyli tylko nowe tarcze , nie ma co sobie głowy zawracać toczeniem . pozdrawiam !!!
warto by było wspomnieć o tłoczkach z tyłu że w części samochodów są one wkręcane a nie wciskane 🙂
Witam
Mam problem z wymianą klocków w tyle w samochodzie mercedes v-klasa 230 TD 108D ponieważ główny cylinderek bez problemowo schodzi ale ten gdzie się przykręca zacisk nie chce się ruszyć i nie mogę włożyć klocka zewnętrznego.
Możecie coś poradzić w tej kwestii ?
Nie boisz się, że ciążący zacisk luźno wiszący uszkodzi przewód?
Opłaca się toczyć tarcze. Koszt toczenia to 50zł i facet robi to na miejscu – tarcza jeśli jest odpowiednio gruba (jest na niej nabite jaka powinna być grubość) to wychodzi lepsza niż nówka (w dodatku jak jest markowa to jeszcze bardziej warto)). Tokarze mają swoje sposoby i bicia są mniejsze niż na nowej a jest gładka jak lustro. Łysy o jakiej tarczy za 200zł/komplet mówisz? Do np. mazdy 3 tarcza zimmerman kosztuje 200zł za SZTUKĘ, ATE i inne 170-190zł za SZTUKĘ a Ty polecasz ludziom tarcze za 100zł/sztuka??? Chyba do POLONEZA?
Brembo też nie polecam. Nie zastanawiałeś się dlaczego jest tania? Bo brembo warto kupić ale wyczynowy zestaw natomiast "tanie brembo" nie odbiega jakością od innych klocków.
Zawiodłem się, bo myślałem, że prowadzisz jakiś bardziej profesjonalny warsztat.
Zapytałem kiedyś znajomego mechanika, czy montuje cześci Lamfoldera. Powiedział, że nie bo na nich nie zarobi (jak kupi tańszy to i na części coś sobie dla siebie policzy) a tymczasem część która jest 20-30% droższa jest bez porównania lepszej jakości.
Po pierwsze, piasty niczym nie "zabezpieczamy" jak to powiedziałeś. Piastę czyścimy do białości i zakładamy tarczę na "sucho"- zawsze i wyłącznie tylko w ten sposób! Poza tym prowadnic zacisku w tym przypadku jaki opisujesz w filmiku również niczym nie smarujemy!!! Bo gumki w których są prowadnice mają za zadanie odciągać zacisk, więc skoro prowadnice będą posmarowane jakimś smarem nie będą spełniać swojej funkcji. Oczyszczamy je z gumy i tyle.
Najważniejsze, to nigdy, ale to nigdy nie używamy smaru miedziowego do układów hamulcowych, zwłaszcza na piastę koła (wyższa szkoła jazdy żeby to wytłumaczyć- musicie uwierzyć na słowo 😉 )
Dzieki za twoje filmy dobrze to robisz dogłebnie i fachowo pokazujesz i radzisz jak to zrobić dzieki tobie wymieniłem sam tarcze i klocki krok po kroku robiłem to tak jak ty .Dzieki i proszę o więcej takich rad technicznyh.Pozdrawiam
co to za urządzenie do dociskania tłoczka
moze ktos pochyli sie na moim pytaniem.
mianowicie od pewnego czasu przy odpalonym aucie na luzie gdy wciskam pedal hamulca zaczyna buczec cichutko pompa abs. auto hamuje abs dzial ale wydaje mi sie ze wczesniej tego niebylo. ktos moze spotkal sie z takim czyms? opel astra j 1.4 benz.
a kanal jak najbardziej spoko. odcinki ogladam na relaksie w wannie 🙂 pozdro lysy
KRAFT najniższa Półka ? yyyyyy
Założyłem tarcze Brembo i po 2000km mi się zwichrowały. Nie kumam o co chodzi.
Witam. Po dokręceniu zacisku wyczuwam luz na nim czy to normalne czy do wymiany prowanice
taki fachowiec a źle zakręca koło?
tłoczek z przodu można wcisnąć dwoma kluczami oczkowymi wygiętymi
5:17 co to za policja tam stoi? (Światło odbija się na tarczy)
Łysy , dziadek zawsze godoł że jak klocki i tarcze na samym początku były dobrze dotarte i wymieniane na czas , są dopasowane do tarczy , grubość ziarna , dlugość eksplatacji tarczy chodzi o typ jazdy miasto czy trasa / gwałtowne przychamowania , rozgrzewanie prowadzi do dużo szybszego zmęczenia materiału..można powiedzięc że z moich obserwacji to jeżeli normalnie hamujesz , wymieniarz to tarcza starczy do końca życia .. jeżeli chcesz klocki ostre bo lepiej hamują to nie myśl że tak jest bo moc hamowania bierzę się od pompy po tłoczki zaciski cylinderki itp .. moi koledzy co roku wymieniają tarcze k klocki , a ja tarcze grubość po 8 latach można porównać do nowej ..
Witam Ja w swoim w Pasku B5 16b mam tarcze i klocki ATE troche kosztuja ale warte sa swojej ceny
Prowadnice powinno się jak najbardziej smarować-w końcu nie mogą one pracować na sucho ale nie smarem miedzianym. Są do tego dedykowane specjalne pasty lub smary. Zbiorniczek warto kontrolować to fakt. Jak ktoś wraz z zużyciem uzupełniał poziom w zbiorniczku to ryzyko wylania jest bardzo duze. Po za tym Łysy fajnie to pokazuje, mówi o wielu szczególach. Myśle że jest ok 🙂 A po za tym myslicie, że jak macie nowsze autka i oddajecie do serwisu ASO to każdy mechanik podwiesza zaciski przy wymianie tarcz? Jak czas goni i chce się szybko to ta czynność staje się zbedna …
Witam Cię. Chciałem zapytać czy pod tą gumkę przy cylinderku daje się jakiś smar? Chodzi tutaj o czteroletnie Renault Captur różnie ludzie mówią i sam nie wiem :-). A tak przy okazji Zapraszam cię do subskrypcji mojego kanału.pozdrawiam.
Fajny vblog. Muszę zacząć oglądać ten kanał krok po kroku. Zacznę właśnie od klocków hamulcowych !!! 🙂 Ten papier ścierny to jakiś gruboziarnisty np. 60 ?
Po zdjęciu mcpersona jedziemy na zbieżność? 😀
Czemu nie ma wymiany tarcz z tylu ?
Jakim papierem ściernym, czyścisz skorodowaną powierzchnię? Czym później zabezpieczasz? R-stopem? – wystarczy czy trzeba coś jeszcze?
kolejny temat, który sam dobrze robie
Rady szwagra
Dziękuję za to wideo
Ja bym starał się uniknąć kilku błędów takich jak:
1. Wieszania zacisku na przewodzie (nawet na chwilę).
2. Tłoczka bez jego wyczyszczenia nie wciskałbym bo cały syf cofa się do płynu hamulcowego.
3. Pin smarowałbym silikonowym smarem odpornym na wysokie temperatury. (dąłbym kroplę "słabego" kleju do gwintów)
4. Skontrolowałbym bicie tarczy. (być może wystarczyłoby okręcić tarczę na szpilkach by osiągnąć właściwy rezultat)
5. Miejsca styku klocka z prowadnicą delikatnie przesmarowałbym smarem miedzianym.
6. Blaszki na styku z klockiem też delikatnie bym przesmarował smarem miedzianym.
7. Zmywaczem do hamulców potraktowałbym samą tarczę bo szkodzi okładzinom hamulcowym, oczywiście wytarłbym do czysta powierzchnie styku tarczy z klockiem.
8. Klocek na styku z zaciskiem/tłoczkiem bym przesmarował smarem silikonowym/miedzianym (są dwie szkoły).
9. Zachowałbym większą czystość podczas prac.
10. Na koniec zapewne bym poświęcił więcej czasu na doczyszczenie wszystkiego. (ma to starczyć w końcu na kilka lat)
Pozdr.
Wes zrob filmik o hamulcach prtyczepki zasada dzialania
Hamulca najazdowego wymiana amortyzatora jak to pospadawdzac itd.
Bo tego nie ma
Witam. Mam pytanie czy powinno się do przykręcenia jarzma dawać nowe śruby? Producent podaję że moment dokręcania tych śrub to 150nm +45° +15° to strasznie mocno. Czy czasami nie przesadzili z tym dokręcaniem? Pozdrawiam
Gdzie ten link do hurtowni? Mial byc w opisie.
Audi a3 8V tfsi 1.4 122 k 91000 km model 2013 mam pytanie kiedy wymienic pasek rozrzadu?producent zaleca 210000km.
Pneumata nie mam ale mam udarowca
Twoje filmiki są bardzo dobrze nagrane można zaoszczędzić sporo kasy na mechanika pozdrawiam m4K
Zrób michu jak obniżyć samemu zawieszenie 😉😉😉😉
Lysy, a jakmi sruby zostaly po montazu?
🙂