Wymiana klocków hamulcowych tylnych w OPEL Vectra C.
=Patronite =========================
https://patronite.pl/FreezerSIG
Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.
W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.
Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa
Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.
Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?
Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.
Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.
Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.
Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.
Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.
Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa
Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.
Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.
Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.
A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.
Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.
Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.
Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.
Filmik spoko ale największy błąd jest taki że w ogóle nie wyczyściłeś tarczy ze rdzy. jesli nie masz tokarza to można zwykłą szlifierką kątową z tarczą listkową. Jarzma najlepiej w imadle czyścić szczególnie miejsce styku z klockiem. Próg na tarczy również trzeba zniwelować bo wytrze rowek w nowym klocku i nie siądzie to równo . Pozdro!!
Samruj je najlepiej smarem jakimś
Trochę gówniana robota. Trzeba dokładnie oczyścić rant tarczy obstukać młotkiem wyczyścić szczotką żeby nie było żadnych pisków. Nie smaruje się prowadnic nic to nie daje a szybciej zbiera się brud i przykleja co powoduje szybsze zapiekanie klocka. Smar tylko wysokotemperaturowy bo inny może się rozpuścić i spłynie na tarcze i będzie problem z hamowaniem. Smar wysokotemperaturowy daję się tylko pod blaszki prowadnic jeżeli występują. Tak jak Pan zaprezentował to robi się na szybko jak kogoś się nie lubi:-) a dla siebie to powinno być wyczyszczone i dopieszczone z każdej strony. Oczywiście co roku trzeba rozbierać i czyścić żeby było ok i się nie zapiekało.
smar miedziany
Jaki rozmiar tej nakładki do wyciskania tłoczka użyłeś? 3? Bo mam podobny zestaw i u mnie najmniejszy to 4 i niestety rozstaw bólców jest za duży i nie pasuje.
Smarować smalcem z gęsi P
Witam. Problem ze zużyciem polegał na niewłaściwym założeniu kolejności klocków przez poprzednika. Powinno być :Klocek z pogrubieniem tzw. Blaszką od strony tłoczka a bez blaszki od strony zewnętrznej. A było odwrotnie.
Do prowadnic polecam smar Bosch superfit.
Od strony tloczka jest większy nacisk klocek mocniej pracuje
Niedawno postanowiłem wymienić tył a Astra H Stwierdziłem że sam sobie to zrobię pod domem lepiej niż większość " fachowców" Nie kręciłem filmiku choć żałuję Po zdemontowaniu zacisków tarcz uruchomiłem śrubokręt ściągając większość rdzy a następnie okrągłą szczotkę drucianą na wkrętarkę max obroty i wszystko możliwe do gołego metalu Nie smarowałem żadnym smarem , co prawda można ale nie jestem zwolennikiem powiedzenia " kto smaruje ten jedzie " Po wyczyszczeniu piasty w miejscu osadzenia tarcz w szczególności i miejsc osadzenia klocków oraz przeczyszczeniu prowadnic Zamontowałem i z kawą w ręce po 3 godzinach spokojnej pracy auto miało nowe tarcze i klocki Każdy ma swoje wizje naprawy więc takie jak te warto samemu zrobić zwłaszcza na przedniej osi z dokładnością możliwie jak największą by wyeliminować np. ewentualne niewielkie bicia po źle oczyszczonych piastach A panu proponuję zwykłe rękawice lateksowe a nie spawalnicze będzie o wiele wygodniej najlepiej wyczuwa się wszystko bez ale to już jak kto woli . Nie czepiam sie ale dla wygody tylko wspominam Filmik ok różnica w wycieraniu się od strony wewnętrznej jest normą przy zaciskach jedno tłoczkowych kolejna róznica zużycia między prawą stroną a lewą ? są różne przyczyny , prawdopodobnie źle odpowietrzony układ jesli istnieje w tym modelu coś na wzór reduktora ciśnienia hamulca to też ma swoje często uboczne działanie
a ja mam w swojej VC -2006 haczbak,problem z tylnymi hamulcami…tarcze kupione FERRODO w 2018 w styczniu ,ale klocki załozyłem Delphi które były kupione w 2017 w pazdzierniku…wszystko złozone do kupy pieknie i wyczyszczone hamulce z jazmami do czystego metalu…wszystko ładnie sie scierało gdy auto było dowalone betami gdy jechałem z PL za granice…teraz qrwa nie biorą mi tylne hamulce..tzn-bardzo słabo widze starte tylne tarcze…krew mnie juz zalewa…dodam iż przednie tarcze są równiutko wytarte…co z tym tyłem nie tak ??? juz czysciłem odpowietrzałem TYŁ 5 mln razy..czyzby tarcze z klockami kolidowały ??? FERRODO z DELPHI ???
A mi jeden klocek z tyłu się starł po 15 tys km (do zera). Reszta wygląda jak nowe. Co ciekawe starł się klocek zewnętrzny. Na przeglądzie nie przyczepili się do działania klocków czy też siły tarcia. Opel mimo to dalej dobrze hamuje.
Jaki to model vectry?Bo nnie wiem jakie klocki pasują do mojej .Niby są dwa rodzaje
Плохо работает механизм поршня. У меня такое было… Только замена. Рем комплект поршня и всех резинок…
nie wiem czy zauwazyles zalozyles zle klocki klocki mają wyzlobiebia ktore wchodzą na miejsce na tłoczku muszą wejsc wtedy prawidłowo pracuje hamulec ręczny
Nie równomierne zużycie klocków zależy od prowadnic nie równo pracowały porostu jedna się blokowała i prowadnice zawsze należy smarować pozdrawiam
A czy trzeba zdejmować linkę od hamulca ręcznego?
Czy podczas wkręcania tłoczka linka nie będzie się naprężać i krzywić?
Proszę Pana ile tych sprężynek potrzeba do wymiany z tyłu? Po 2 sztuki na zacisk?
Tylnie smarujemy, przednich nie.
Mam pytanie, w jakiej cenie są oryginalne tarcze i klocki i gdzie można je dostać?
bylo wyjac gumy w prowadnicach bo pod nimi jest utlenione amelinum i sciska tego bolca
a smarujac prowadnice klockow klocki sie scieraja i caly syf sie klei do tego smaru
W jaki sposób wkręcić ten tłok nie mając tej nakładki i specjalistycznego klucza?
Tylko zastanawiam się po co Smarować Klocki na rantach trochę wody trochę jazdy i tego smaru za chwilę tak już nie będzie tylko błoto
Było przed demontażem pojechać na stację i strawdzic czy koła równo hamują.
Szkoda by mi było zakładać nowe klocki na taką tarczę
Pozacierane prowadnice klockotrzymacza ,
Klocki dobrze ścierały się
Nie smarujemy prowadniczek , zobacz film instruktażowy firmy ATE.
Ja smaruje prowadnice smarem dołączanym do zacisków lub smarem miedzianym
Te prowadnice czyści się nie smaruje smaruje się te z osłona gumową te które prowadnice wchodzą w jarzmo
Wymieniając klocki warto kupić zestaw naprawczy i to też wymienić
Co jak nie moge przekręcić tloczka? Zapiekł się?
A co z czujnikami zużycia klocków ?
9:47 najlepiej popuścić w tym momencie odpowietrznik i upuścić brudny płyn na zewnątrz 👍
Czy bez cofnięcia tłoczka da radę wymienić klocki? Bo nie mam takiego klucza do jego cofnięcia…
NIE SMAROWAĆ. Nie smarować bo ten trzpień chodzi bez osłony i jak jest posmarowany to przyczepia się do niego brud, brud przyciąga wilgoć i koroduje.
FreezerSIG pytanko do ciebie na początku zapytam czy żyejsz heh ale tak na poważnie w tylnych klockach jest sprezynka w którym miejscu ma byc ten klocek ze sprezynką po zewnetrznej czy po stronie tłoczka rozwiej wszelkie wątpliwosc prosze o odpowiedz pozdrawiam.