Wymiana klocków hamulcowych Opel Astra
Tutaj znajdziesz wersję poprawioną, o kilka drobnych szczegółów: https://www.youtube.com/watch?v=gYbRT8GdTjQ
Ta wersja też jest ok, ale warto zajrzeć też do tej wyżej, skróconej. Zobacz, jak samodzielnie wymienić klocki hamulcowe. Krok po kroku pokazuję, jak to zrobić samodzielnie, na co zwrócić szczególną uwagę, co i jak wyczyścić i nasmarować.
Skomentuj materiał, Twoje komentarze mają znaczenie, tak samo krytyka i dobre rady.
Zobacz też wersję przyspieszają z komentarzem:
https://youtu.be/N_W6zWqnmk0
Zawsze sprawdź w instrukcji serwisowej swojego pojazdu moment dokręcania prowadnic zacisków i kół, by za pomocą klucza dynamometrycznego dokręcić odpowiednią siłą.
Nie dokręcaj zbyt mocno, bo uwierz gwint w jarzmie.
Możesz nałożyć klej do gwintów na gwint prowadnic (śrub), by dla pewności się nie odkręcały w trakcie pracy (nie jest to konieczne).
Najlepiej użyć do czyszczenia powierzchni jarzma i zacisku, kostkę ścierną / gąbkę szlifierską BOSCH FINE (drobna gradacja), pozostawi idealnie równą powierzchnię przed smarowaniem.
Najlepiej zawsze zastosować smar do układów hamulcowych wysokotemperaturowy, jeżeli jednak takiego nie posiadamy, z powodzeniem sprawdzi się smar do przegubów i prowadnic.
Bezpośrednio po wymianie klocków hamulcowych, przed ruszeniem w drogę, kilka razy wciśnij padał hamulca do oporu, by hamulce działały poprawnie.
Nie zapomnij sprawdzić poziomu płynu hamulcowego i zakręcić korek zbiornika płynu hamulcowego.
Zapraszam do kupowania części samochodowych u naszego partnera AUTO PARTS, w sklepie www.APARTS.pl – kod rabatowy FORUMWIEDZY lub AUTOFAN w podsumowaniu zakupów wpisujesz i oszczędzasz ;).
Klocki ATE są jednymi z najlepszych, jakie można zainstalować, zatem polecam.
Zestaw do zacisków hamulcowych YATO YT-0611 sprawdził się rewelacyjnie do wciskania tłoka zacisku hamulcowego.
https://youtu.be/YohOvS3yzwM
👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN
💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨👩👦👦
👊 Pozdrawiam
———
#OpelAstraG #OpelAstra #AstraG #Opel #Vauxhall #Astra #Motoryzacja #Auto #Poradnik #Manual #Tutorial #Instrukcja #NaprawSam #SamNaprawiam #DIY #DoItYourself #ZróbToSam #ForumWiedzy #JakNaprawić #JakWymienić #Wymiana #Naprawa #ForumWiedzy #Informacja #YouTube #Opel #Astra #AstraG #Ecotec #16v #ZróbToSam #OpelAstraG
Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.
W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.
Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa
Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.
Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?
Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.
Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.
Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.
Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.
Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.
Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa
Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.
Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.
Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.
A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.
Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.
Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.
Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.
Przed wcisniecien tloczka warto sprawdzić osłonę gumkę i stan tloczka czy nie ma rdzy i warto tam strzykawka wprowadzić specjalną pastę warto wspomnieć ze w trakcie wciskania tloczka warto odkrecic odpowietrznik wtlaczac płyn do osobnego zbiorniczka a nie do układu gdzie przy zacisku jest największy syf chyba ze po wymienie zamierzasz wymienić płyn hamulcowy popełniłeś tez błąd który bardzo duzo osób popełnia posmarowales prowadnice tych prowadnic sie nie smaruje dlaczego ? W gumka w środku ma takie karbowania dzięki których cały zacisk sie cofa chyba nawet na zestawie naprawczym jest napisane ze nie należy smarować pozdrawiam.
Jak zwykle supr film pozdrawiam 🙂
Po co zaznaczać na feldze markerem położenie względem piasty, bo nie ogarnąłem. Poza tym mówiłeś o kleju do gwintów na prowadnice a nie dałeś. Nie wiem czy smar do przegłubów się nadaje. Ja smarowałem smarem ATE do tłoczków.
Kolejny dobry poradnik 👍
Po co ty to człowieku znaczysz 😆masakra
Nie rozumiem, a co ma na celu oznaczanie felg z piastą? o.O
I od kiedy smar od łożysk i półosi kładzie się na jarzma? Z tego co mnie uczono to kładzie się smar miedziany, odporny na temperatury.
Do wciśnięcia tłoczyska nie trzeba mieć specjalistycznych narzędzi, wystarczy mieć stary ścisk stolarski 😉
Tak ogólnie tutorial jak najbardziej ok 😉
Do smarowania prowadnic i samych klocków w jarzmach nie stosuje się smaru do przegubów.Chemia do hamulców odpowiednia do tego typu napraw to np.BOSCH SUPERFIT, CRC, FORCH Profi S423, S424 ,LIQUI MOLY 3078 itp.To nie są drogie smary w zakupie i mają określone zastosowanie typowo do układów hamulcowych. .Wstępne docieranie nowych klocków polega na wykonaniu 3,4 hamowań z prędkości 80 km/h do 40 km/h
Cieszymy się, że nasz zestaw do zacisków hamulcowych YT-0611 się przydał 😀
Fajny film. Obejrzałem juz wersję skróconą.
Jak wygląda sprawa rabatu na aparts? Ile wynosi?
Ja to wolę zostawić dla specjalistów, raz się grzebałem i się zdziwiłem, bo zaraz znó wymieniać trzeba było. Poza tym mój mechanik ma dojścia na ipartsie do lepszych części z delphi, także z korzyścią mi to wychodzi 😉
fajny film,ciekawe czy sam dam rade
Jesteś beznadziejny
9:50 H Opla 😛
SUPER!!! , KLAROWNIE, KONKRETNIE !!! pozdrawiam 🙂
Witam, mam do Pana pytanie – mianowicie po wymianie klockow i oczyszczeniu dokladnym rantu korozji na tarczach, lekko slychac jak cos ociera. Po uniesieniu auta na lewarku i zakreceniu kolem, tez jest lekkie ocieranie i hamowanie, co jest tego przyczyna ? Trzeba rozkrecac czyscic smarowac czy nowy klocek na starej tarczy musi sie ulozyc/ dopasowac? Prosze o porade i z gory dziekuje.
Dlaczego ma tarcza 6 otworów a masz przecież 4 śruby dokrecajace koło
Co to za zacieki na tarczy?
Super dziękuję Bogdan
Te stare klocki to ledwo się ułożyły 😅
A nowe najtańsze bo nawet nie ścięte, albo tak ATE leje na opla. A potem, że piszczy albo drży.
Edit.
Prowadnic nie smarujemy…
Z czego są tarcze? Bo wyglądają tragicznie.
5 lat temu był inny model auta, czy inny model hamulców. Bo się pogubiłem, a widzę że jakoś to wszystko wyglada inaczej.
no człowieku jesteś super jak by tak mechanicy robili to by było idealnie ten filmik jest podstawą aby nie dawać gdzie kolwiek do jakiegoś warsztatu, powinieneś się zatrudnić do tvf turbo będzie pan zadowolony może paru mechaników na uczysz jak powinno się wykonywać naprawy auta
Mnie mechanik zerwał gwint jarzma i prowadnicy.😤 A jażma kosztuje drogo! Prowadnica też do wymiany.
Prowadnicy zacisku się nie smaruje https://www.youtube.com/watch?v=WbRh4mlxLZE&t=200s
Posiadasz bardzo dobre filmy instruktażowe szczegółowe krok po kroku wielkie dzięki