Jak wymienić przednie tarcze hamulcowe, przednie klocki hamulcowe w MITSUBISHI COLT Z30
Jak wymienić przednie tarcze hamulcowe, przednie klocki hamulcowe w MITSUBISHI COLT Z30 TUTORIAL | AUTODOC
Najlepsze marki, które produkują tarcze hamulcowe i klocki hamulcowe: BOSCH, STARK, SACHS, SKF, VAN WEZEL, VALEO, LuK, MAPCO, A.B.S., ATЕ.
Na naszej stronie znajdziesz wielki asortyment potrzebnych części zamiennych: https://goo.gl/sE4wzu
Tarcza hamulcowa: https://goo.gl/ZrvBRI
Tarcza hamulcowa do MITSUBISHI: https://goo.gl/zZ7CjG
Tarcza hamulcowa do MITSUBISHI COLT VI: https://goo.gl/85IGed
Klocki hamulcowe: https://goo.gl/ETscoI
Klocki hamulcowe do MITSUBISHI: https://goo.gl/NTmU3J
Klocki hamulcowe do MITSUBISHI COLT VI: https://goo.gl/1ePZjm
Części samochodowe MITSUBISHI: https://goo.gl/4AJr7O
Mobile Shop: http://m.autodoc.pl
► MITSUBISHI COLT Z30 instrukcja naprawy samochodu | Lekcje wideo krok po kroku — https://www.youtube.com/playlist?list=PLND323dR8mp3_rLislk0pfVkHAMOnUI0D
► Jak wymienić świece zapłonowe w MITSUBISHI COLT Z30 — https://youtu.be/mMxS3z5oKmk
► Jak wymienić filtr kabinowy w MITSUBISHI COLT Z30 — https://youtu.be/zv4CVjGr06o
Aplikacja AutoDoc — zainstaluj aplikację i dokonaj zakupu części samochodowych kiedykolwiek i gdziekolwiek chcesz
❱❱ iTunes: https://itunes.apple.com/us/app/autodoc-auto-parts-in-1-click/id1014949597
❱❱ Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.autodoc.gmbh&pageId=109958315157619069015
Mamy nadzieję, że to wideo było przydatne. Nacisnij przycisk „Lubię to!”, polub nasz kanał i śledź za nowościami. Wszystko najbardziej ciekawe jest dalej!
AutoDoc w sieciach społecznych:
► Facebook: https://www.facebook.com/autodocpl-504643863042860/
► G+: https://plus.google.com/105521676660557868441
► Twitter: https://twitter.com/autodoc_pl
► YouTube: https://www.youtube.com/channel/UClCMV8bZ6cPOdpF3dGM5UcQ
► Instagram: https://www.instagram.com/autodoc_autoparts
► Pinterest: https://www.pinterest.com/autodoc_eu/
O odpowiedzialności:
Wideo zawiera tylko porady i rekomendacje, które mogą być przydatne podczas naprawy i wymiany. AutoDoc nie ponosi odpowiedzialności za straty, urazy i niszczenie mienia, powstające w procesie naprawy i wymiany, wskutek niepoprawnego stosowania i interpretacji przedstawionej informacji. To wideo ma tylko charakter informacyjny i nie zapewnia określonego rezultatu. Za niepoprawne i traumatyczne stosowanie sprzętu do konserwacji, narzędzi i części zamiennych ponosi odpowiedzialność sam użytkownik. AutoDoc poleca usilnie być uważnym i przestrzegać reguł bezpieczeństwa podczas wykonania naprawy i wymiany. Ważne: stosowanie części zamiennych niskiej jakości nie zapewnia potrzebnego poziomu bezpieczeństwa na drogach.
⚡ AUTODOC CLUB — https://club.autodoc.pl
Dodaj swój samochód do garażu AUTODOC CLUB i uzyskaj osobiste zalecenia dotyczące częstotliwości napraw — https://club.autodoc.pl/?to=/user/garage®-modal=true
❱❱ Zainstaluj Aplikacja AUTODOC CLUB — https://club.onelink.me/d2X8?pid=youtube-disc
#autodoc #autodoctutorial #autodoctips
Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.
W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.
Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa
Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.
Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?
Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.
Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.
Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.
Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.
Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.
Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa
Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.
Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.
Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.
A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.
Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.
Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.
Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.
Super sprawa. Proszę udostępnić więcej filmów z naprawami Mitsubishi Colta Z30. Ile się da 😉 Pozdrawiam dobra robota.
Serwisant do dokręcania zacisku hamulcowego i do dokręcania śrub koła używa klucza pneumatycznego bez kontroli momentu dokręcenia śrub kluczem dynamometrycznym
panowie jaki moment jest jarzma tylnego i zacisku ??> nie moge nigdzie znalezc i trafilem na wasz material.
Masakra bez oczyszczania piasty powodzenia z tymi tarcza i z 1000km wytrzymają bez bicia
Serwisant zakłada na jeden klocek blaszkę, a na drugi nie. Czy tak to powinno się montować? u mnie podczas wymiany okazało się, że blaszka była zamontowana na jednej stronie na jednym klocku , z drugiej strony w ogóle jej nie było. (tzn na całą oś czyli 4 klocki była tylko 1 blaszka).
Jaka jest różnica między modelami Mitsubishi V, a VI czy zawieszenie jest takie same?
Dlaczego nie czyści powierzchni piasty przed montażem nowej tarczy? Gdzie czujnik zegarowy i sprawdzenie bicia tarczy?
Mechanik wciska tłok zacisku ale czy zajrzał pod maskę żeby sprawdzić jak wygląda poziom płynu hamulcowego? Czy mu się tam nie wylewa po wciśnięciu tłoka? A może ktoś jeździł ze zbyt niskim stanem płynu skoro się nie przelało…. Poza tym jak już miał rozebrane wszystko to mógł poczyścić piastę przez założeniem tarczy co by było równo i bez bicia. Jarzmo też mógł poczyścić jak było zdjęte żeby wszystko lepiej chodziło. Nie podoba mi się ta naprawa. Dla kogoś kto wie co i jak wygląda to niefachowo. Dla kogoś kto chce potraktować to jako instruktaż to może wprowadzić w błąd.