Audi A8 D3 2003r. Wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych.
Witam na kolejnym filmiku z udziałem Audi A8 D3 z silnikiem 4,2 Benzyna + gaz. Tym razem wymiana przednich tarcz i klocków …
Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.
W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.
Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa
Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.
Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?
Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.
Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.
Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.
Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.
Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.
Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa
Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.
Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.
Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.
A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.
Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.
Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.
Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.
Jaki koszt tarcz i klocków?
Pytanie: dlaczego trzeba ustawić tryb podnosnikowy?
Jesteś hardcor, że wsadzasz baniak pod nie zabezpieczone auto 🤦♂️
Bardzo fajnie, widać że masz świra na punkcie samochodów ale każdy powinien mieć jakąś pasję…
Spoko filmik, ale następnym razem zabezpiecz sobie samochód czymś jeszcze oprócz tego śmiesznego podnośnika, mi w takim strzeliła śruba dobrze że koło było już na miejscu.
Dobrze gada . Polać mu 😁
Z czyszczeniem piasty dałeś dupy zostawiłeś ruda założysz tarcze za chwilę będzie bicie wystarczyło odpalić wiertarki założyć drucisnke na nią i przyłożyć się
Na przyszłość żeby śruby od jażma lepiej szły daj trochę smarku na nie
śruby jarzma na kleju na piastę smar miedziowy tarcza do piasty powinna być przykręcona śrubami żeby się trzymała piasty gdy zakręcamy koło
Zaciski polakieruj 😎
Chujowo przeprowadzona wymiana tak się nie robi do filmu…
Wszystko bardzo ładnie i pięknie ale piasta powinna zostać wyczyszczona i wyglądać jak nowa, po takiej robocie kolego tarcze są do toczenia 🙁 Za bardzo się przejąłeś śrubkami i gwintami,mimo to pozdrawiam i życzę udanych napraw 🙂
wymień sobie jeszcze płyn hamulcowy na ate dedykowany z systemem abs esp, polecam
tak wgl to radze trochę się podowiadywać jak prawidłowo wymienić tarcze i klocki, a widać ze lubisz dbać to i porządnie by sie przydało to zrobić np. wyczyścić
piaste do gołego itd. pozdrawiam
Zmontuj sobie Gopro z szelkami lub paskami na głowę będziesz miał obie ręce wolne. Taka podpowiedz.
Miałem taką ale w dieslu.Komfortowe auto.
Super porada wszyscy się madrzą to niech pokażą jak robią , mechanicy nic nie oczyszczaja i wio do klienta i ma być super…..
Brawo za odwagę z takim podnośnikiem to strach cokolwiek robić
TROCHĘ NIE TEGES z tym podnośnikiem , mogła być to twoja ostatnia wymiana
ale poza tym SPOKO dzięki
Czemu nie przykreciles tarcz
Piastę należy oczyścić do żywego metalu. Można ją smarować wystarczy zwykły olej silnikowy. Jarzmo, prowadnice powinny być wyczyszczone. Powinieneś skontrolować gumy na tloczkach i tłoczki czy nie mają wżerów i prześladować je. Przy takiej tarczy trzeba sprawdzić bicie koszt czujnika zegarowego ze statywem to 100 zl Wymiana na Janusza nie polecam.
Fajny filmik i milo podpatrzec co i jak jest w audi,śmieszą tylko komentarze co niektórych z uwagami jak prawidlowo sie robi,choc pare razy powtarzane we filmie jest ze to twoja jest mysl jak robic a kazdy moze inaczej zrobić. Po co wiec te uszczypliwe uwagi innych jak sie powinno zrobic,przeciez kazdego jest sprawa jak robi w swoim aucie co jeden to lepszy mechanik hehe.Fajny filmik,pozdrawiam 🙂
Fajny film, czekam na nastepne.
Kup sobie żabę a nie tym lewarkiem. Mi kiedyś auto spadło z takiego bo strzelił. Całe szczęście nikogo nie było od autem i byla dziura w progu tylko.
czujnik od klockow nad nie pod 🙂
najbardziej chujowe klocki =ATE psuja ,pylą na felgi na maxa… Najlepsze czyli standard fabryka do wyjscia ,ferodo. Brembo i ferodo w zaleznosci od stylu jazdy trzeba dobrac twardosc itp,trw np bardzo twarde,ate mieciutkie jak wata,ferodo do dynamicznej full wyps pobily mi nawet przy agresywnej jezdzie BREMBO
Jaki rozmiar tarcz masz
TYLE SIANA W TĄ SKARBONKĘ WKŁADASZ A PIASTE TAK BADZIEWNIE WYCZYSCIŁEŚ GDZIE POWINNA SIĘ SWIECIĆ . TAK SAMO JAŻMO I ZACISK BEZ SZAŁU WYCZYSZCZONE I NIE POMALOWANE .OSŁONE TARCZY TEŻ MOGŁEŚ POMALOWAC. A NA PIERDOŁY TYLE KASY
Mam a8 d3 S8 2007 r chcę trochę pogadać na temat akumulator padł potem mam problemy z podnoszeniem auta czyli program żeby wracał na pozycję bo było ok a teraz lipa jeździć po Kopenhadze bo raz tak raz tak co ty nato
Dziwne. U mnie w D3 z 2008 tryb podnosnika mozna wlaczyc tylko jak jest silnik wlaczony. Bo jak tylko zaplon to jest nie do zmiany. Pozatym odkrecilbym korek od plynu hamulcoweg o/co z cofaniem tloczkow?
Wciąż uważam że robisz super robotę, ale gdybyś nagrywał całą pracę było by super. Może kamera mocowana na głowie, lub jakiś statyw 🙂 Pozdrawiam.
jak cofnoles zaciski??tak jak pokazywales z tym mlotkiem?slyszalem ze trzeba komputera zeby cofnac tloczki czy ktos wie jak to jest?
kolego piasta musi być wyczyszczona do żywego metalu najlepiej dyskiem sciernym tz. wlosy murzyna .zakladanie nową tarcze na taka piaste to nie jest dobry pomysł:-) .. system hamulcowy ate nie przewiduje smarowania prowadnic one musza byc czyste przed założeniem