Dwa proste sposoby na piszczące klocki hamulcowe! #101_Napraw
Oglądaj „101 Napraw” w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-10,S09E10,154140
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Grzegorz Duda zamontuje w Hyundaiu i30 żarówki LED do jazdy dziennej w fabrycznym miejscu kierunkowskazów, na przykładzie Hondy Civic pokaże jak poradzić sobie z piszczącymi klockami hamulcowymi, sprawdzi bezbarwne folie w sprayu do zabezpieczania alufelg na zimę i przekona się, ile warte są zewnętrzne antykradzieżowe blokady na koła.
Youtube Wymiana Klocków Hamulcowych, Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu lu z przodu, lepiej zadzwoń do naszego mechanika samochodowego w Warszawie.
W dzisiejszym filmach z Youtube prezentujemy jak wymienić przednie tarcze i klocki hamulcowe w popularnym samochodzie. Wymiana klocków przednich i tylnych w samochodach osobowych, mobilny mechanik samochodowy.
Wymiana klocków oraz tarcz hamulcowych Warszawa
Skuteczność hamulców jako całości ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich osób na drodze. Niektóre z nich zużywają się w sposób naturalny i są podatne na regularną wymianę. Wśród nich są klocki hamulcowe, które zużywają się podczas hamowania. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych zależy od sposobu i stylu jazdy. Możesz to zrobić sam lub zatrudnić eksperta, aby je wymienił. Bardzo ważne jest, aby zrobić to dobrze, trzymając się pewnych podstawowych wytycznych.
Hamulce bębnowe są coraz rzadziej montowane w obecnych samochodach. Hamulce tarczowe wyróżniają się, ponieważ skuteczniej rozpraszają ciepło i zapewniają doskonałą siłę hamowania. Są również mniej podatne na uszkodzenia i łatwiejsze do naprawienia, jeśli tak się stanie. Tarcze i klocki to elementy, które składają się na ten system. W jakich sytuacjach konieczna jest wymiana klocków hamulcowych i ile to będzie kosztować?
Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk.
Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?
Klocki hamulcowe dają oczywiste sygnały, że należy je wymienić. Większość klocków posiada charakterystyczne skrzypienie hamulców dzięki specjalnie zaprojektowanym płytkom. Proszą o wymianę. Bez płytek klocki hamulcowe wydają irytujące skrzypienie podczas nakładania. Nowe samochody wysokiej klasy są dodatkowo wyposażone w technologie pokazujące zużycie klocków hamulcowych.
Grubość okładziny klocków hamulcowych można również rutynowo sprawdzać. Stopień zużycia okładziny wskazują rowki. Kiedy klocki są mocno zużyte, nie jest to zauważalne. Dopuszczalna jest tylko okładzina o grubości do 1,5 mm. Klocki hamulcowe trzeba wymieniać co tyle kilometrów. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30–50 tysięcy kilometrów, w zależności od tego, jak często hamujesz. km. Jedź po mieście, ale dynamicznie, a zobaczysz, że co 10-20 tysięcy mil są zamieniane miejscami. km. Jeśli jeździsz spokojnie po drodze, będziesz musiał wymieniać klocki co 50 000 – 80 000 kilometrów. odległość w kilometrach; po 50 000 kilometrów trasę można pokonywać dynamicznie. km. Jakość klocków hamulcowych jest szczególnie ważna, ponieważ części niskiej jakości mogą ostrzegać, że należy je wymienić już po krótkim przejechaniu.
Złam buty, które można wymienić automatycznie
Różne pojazdy mają różne układy hamulcowe, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór klocków hamulcowych. Skorzystaj z danych zawartych w numerze VIN, aby odpowiednio je sparować. W sklepie znajdziesz komplet klocków hamulcowych. Kompozyty mineralne są standardowym materiałem na klocki hamulcowe. Najwięcej kosztują ceramiczne klocki hamulcowe, przeznaczone do samochodów luksusowych.
Do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych potrzebny będzie podnośnik, szczotka druciana, ściągacz, trochę oleju i penetrant. Co zrobić, jeśli klocki hamulcowe wymagają wymiany.
Wymiana tarcz hamulcowych Warszawa
Ustaw pojazd na równym, utwardzonym terenie.
Aby zdjąć koło, należy najpierw podnieść samochód, a następnie poluzować śruby kół.
Zdejmij zacisk za pomocą klucza płaskiego lub nasadowego. Możesz uprościć sprawę, stosując bardziej penetrujący smar.
Użyj silnego pchnięcia, aby włożyć tłok do zacisku. Będziesz potrzebował pewnego rodzaju smaru do tłoków, jeśli zdecydujesz się go zmienić.
W celu oczyszczenia gniazd zacisków należy odpiąć kołki mocujące okładziny, wyciągnąć je i przetrzeć drucianą szczotką.
Nałóż trochę oleju miedzianego na łożyska elementów ciernych.
Wymienić klocki hamulcowe.
Umieść zaciski na miejscu.
Załóż opony
W ten sam sposób wymień klocki po drugiej stronie hamulców samochodu.
Jaka jest średnia cena nowych klocków hamulcowych?
Cena nowych klocków hamulcowych często obejmuje nie tylko same klocki, ale także robociznę związaną z ich wymianą, jeśli została wykonana profesjonalnie. Klocki hamulcowe do samochodów średniej klasy kosztować będą około 80-100 zł. Jeden zestaw bloków osi (przód i tył) pozwoli Ci cofnąć się o tyle. Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując generyczne alternatywy. Istnieje możliwość zakupu dwukrotności podanej ceny.
Oczywiście koszt wymiany klocków hamulcowych może się różnić w zależności od wybranego centrum serwisowego. Wymiana kompletu klocków to wydatek rzędu 60-80 zł.
A co z resztą układu hamulcowego? Wymiana tarczy hamulcowej
Nie tylko klocki hamulcowe w końcu wymagają wymiany. Tarcze hamulcowe również można wymienić. Nasza częstotliwość tej aktywności jest o połowę mniejsza niż kiedyś. Tarcze hamulcowe mogą nagrzewać się do 600 stopni Celsjusza, są one narażone na mechaniczne przeciążenia i gwałtowne zmiany warunków jazdy. Kiedy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych, warto również sprawdzić tarcze hamulcowe pod kątem zużycia. Oba komponenty odgrywają aktywną rolę w całości i muszą na siebie oddziaływać. Dzięki temu samochód jest w stanie zatrzymać się na stosunkowo niewielkiej odległości.
Ich żywotność jest porównywalna z żywotnością klocków hamulcowych, które należy wymieniać w regularnych odstępach czasu w zależności od tego, jak często są używane. Klocki hamulcowe należy wymieniać co 30 000 kilometrów, a tarcze hamulcowe co 60 000 kilometrów. km. Stopień ich zużycia można również ocenić bez ich pomocy. Minimalna grubość tarcz hamulcowych to 1 mm z każdej strony. Kołnierz tarczy wyświetla maksymalną dozwoloną grubość.
Po zamontowaniu nowych klocków i tarcz hamulcowych,
Nowe elementy zwiększą ich zasięg o kilka kilometrów. Wymaga dostosowania techniki jazdy. Poziom płynu hamulcowego należy sprawdzać po wymianie klocków hamulcowych i/lub tarcz. Zachowaj spokój i unikaj gwałtownego zatrzymywania się przez około 100 kilometrów. W niektórych przypadkach wymiana zużytych klocków hamulcowych może zmienić naturalne wyczucie pedału. Dzieje się tak, ponieważ większa objętość materiału jest ściskana, gdy pojazd jest hamowany. Ważne jest, aby pamiętać o zwolnieniu pedału hamulca po zatrzymaniu samochodu. Obniża to współczynnik tarcia, co oznacza mniejsze tarcie i mniejszą siłę hamowania. Ponadto szybkie chłodzenie przyspiesza zużycie tarczy hamulcowej. Kiedy tak się dzieje, dzieje się tak na przykład dlatego, że samochód przejechał przez wodę.
Możesz jeździć bez obaw i komfortowo dzięki niezawodnemu układowi hamulcowemu. Aby uniknąć wypadków, zawsze wymieniaj klocki hamulcowe, gdy się zużyją. Należy pamiętać, że na jakość i skuteczność hamulców wpływają również inne czynniki w układzie.
Nie ma to jak dzwięk pisku po zatrzymaniu auta. Farmazon godny tvp PIS
Jakiś link do pasty
Kup kłocki i jeszcze je szlifuj, to chuk z takimi klockami
Ja mam prostszy tip. Po prostu demontujesz jeden klocek i poziom hałasu piszczących hamulców spada o połowę. Jednak aby efekt był jeszcze skuteczniejszy należy zdemontować oba klocki (4 na oś) i już możemy się cieszyć cichutkim, komfortowym dla uszu hamowaniem. Nie dziękujcie.
U mnie nie piszą tylko jest taki gwizd jak by kiedyś PKP na peron wjezdzal i nic nie pomaga
Dzieje się tak tylko gdy złapią temperatury, dziwne że tylko jedno koło
A u mnie tarcze wymienione na oryginał, klocki na oryginał (klocki są fabrycznie pościnane mają w zestawie blaszki rezonansowe, mają nawet fabryczne maty ponaklejane) a i tak piszczą. Został jeszcze ten magiczny silikon….
Jak wcisnąć kit i być bohaterem, no własnie tak.
Ja zawsze psikam WD-40 gorzej hamują ale za to nie ma pisków
wystarczyło pilnikiem
posmaruj towotem….przestaną piszczeć…
0:28 – proszę spróbować w Mercedesie W211 z SBC. Bez komputera się nie obejdzie.
👍
Posmarować jeżdzić obserwować :)))
Mnie to lotto czy piszczą czy nie xd
Ja miałem tak przez lekko krzywą tarczę i klocek przez to wpadał w taki rezonans
Trzeba dobrze nasmarować smarem .b
Tak tylko pytanie czy klocki nie piszczą z powodu szlifowania czy preparatu do wyciszania klocków 🤔
Panie Grzesiu, TVNie Turbo, dziękuję za kolejny, fajny, użyteczny materiał 🙂
Choć już go widziałem kilka razy 🙂
Brakuje mi oznaczenia, który to sezon, odcinek i który nr materiału, biorąc pod uwagę przeglądanie Player`a.
Pozdrawiam 🙂
Witam niedawno miałem taki problem .i zrobiłem tak jak gościu pokazał i po problemie
pytanie a jeśli klocki są twarde. mi piszczą jak się rozgrzeją ostro
Samo rozegranie i zlozenie wyciszylo… ale to puszczenie to nic złego i nie ma co zwracać uwagi na to..
A co zrobić jeśli klocki piszczą podczas jazdy? W czasie hamowania jest ok. Kłoski i tarcze nie zużyte.
Przecież wystarczy olejem posmarować…
Nawet jak auto już stoi to jeszcze piszczą😅
Witam, proszę napisać nazwę tego żelu i gdzie go można kupić, bo ani na allegro nie mogę go znaleźć ani w sklepie z częściami samochodowymi nie mogą go znaleźć
Witam ile będą docierać się nowe klocki do starej tarczy
Paluszkiem jak Majster 🤣
Paaaaanie, za twarde klocki.. taki dziwny stop producent zastosował. Jak się dotrą przestaną piszczeć !
Ile razy ja to słyszałem..
No dobra ja kupiłem ze ściętymi i co piszczą
Robiłem to samo tylko pilnikiem do metalu
Jak ten środek się nazywa? Nigdzie nie mogę go dostać. W motoryzacyjnych robią wielkie oczy o co mi chodzi
Nie róbcie tego, bo klocki muszą najpierw się ułożyć a później dotrzeć! Najlepiej kilka razy wyhamować ze 130 na 50km. Nigdy nie smarujcie je jakimiś gównami bo zniszczycie klocki.
smarem przejechać i po problemie
żarcik ofc
Dzięki
Nie wiem co mam zrobić bo ja mam luźne klocki i nie wiem jak je posmarować?
Ja psikam co tydzień wd40 przez pierwsze dwa kilometry jest hardkor bo słabo hamuję ale nie piszczy też były nowe klocki ale jakieś tanie
4:46 a co to za armia odważników na feldze, sięgająca aż od ramienia do ramienia felgi 😀 ?
ścieme ludzią wciskacie, tani klocek zawsze będzie piszczał
A czy „trzeszczace” hamulce w automacie przy zatrzymaniu badz delikatnym odpuszczaniu hamulca to normalne ?
A co jeśli klocki piszczą nawet bez hamowania?
Pytanie z innej beczki, jednak w temacie klocków hamulcowych. Podejrzewam zeszklenie klocków na tylnej osi (nie wiem czy dobrze wykonałem etap docierania, jednak na przeglądzie nie było żadnych uwag co do tylnego hamulca): czy na zeszklonej klocki pomoże tylko przetarcie ich papierem ściernym czy przy normalnym użytkowaniu auta zeszklone klocki się "naprawią"? Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
Fajnie tylko w końcu nie wiadomo co pomogło.
Ale jak to wyglada? Klocki zafajdane jakas czerwona pasta. Jak mozna oddac klientowi tak nieestetycznie wymienione klocki. Nie mozna byla nalozyc troche mniejszej warsty zeby nie wystawala spod jarzma?
Jaki on jest szybki zupełnie jak pani od remontu domu w pięć dni
Wystarczy przesmarować tarcze i klocki i nie piszczy
Nie trzeba odkręcać koła, zdejmować klików nic szlifować
Peugeot 208 zrobilem jak na filmię, po przejechanu 15km dalej piszczą tarcze i klocki wymienione 7 dni temu??